Pilotul Marian Cojocaru, colonizat cu germeni de spital la Bagdasar Arseni a vorbit, pentru prima dată, într-o conferinţă de presă, despre accidentul din 10 iulie în urma căruia el a stat în comă aproape o săptămână, iar pasagerul său, chitaristul trupei The Rock a murit. Cojocaru a povestit că, la spitalul Bagdasar Arseni, nu a primit un tratament adecvat infecţiilor contractate acolo, i-a fost întrerupt tratamentul cu antibiotice şi a fost întârziată nejustificat intervenţia chirurgicală riscând să nu mai poată merge.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Nu voiau să se implice în procesul de vindecare a mea. Nu îmi dădeau niciun fel de viitor, să-mi zică «vei merge, poţi fi operat». Nu mi s-a spus nimic. Am stat încă trei săptămâni în plus după ce am redevenit conştient. Nu mi s-a întâmplat nimic. Eram amăgit că o să plec la Viena”, a povestit Marian Cojocaru despre experienţa sa din spitalul Bagdasar Arseni din Capitală unde a fost internat imediat după accidentul de paramotor de la Comana.

Marian Cojocaru a fost externat pe propria răspundere de la Bagdasar Arseni şi transferat la Brain Institute, centrul specializat în neurochirurgie, unde a fost operat pe 5 august.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”După operaţie au început să apară semne bune. Pur şi simplu a fost un miracol pentru mine. M-am născut încă o data. Mulţumesc din suflet întregii echipe care a participat la această intervenţie chirurgicală. E mare lucru să dai încredere unui om care e undeva jos, jos de tot, fără niciun fel de speranţă. Nu poţi să spui în cuvinte treaba asta”, a mai spus Cojocaru.

Medicii de la Brain Institute au arătat că, din cauza infecţiilor cu care Cojocaru a fost internat, a fost nevoie de măsuri de prevenţie suplimentare, astfel încât să nu se producă o contaminare.

„La internare, pacientul s-a prezentat cu un deficit neurologic sever, o paraplegie aproape completă, avea o schiţă de mişcare la piciorul drept, cu tulburări sfincteriene de tip incontinenţă. Intervenţia chirurgicală a fost una de o complexitate destul de mare. (…) Măduva spinării era, literalmente, într-un conglomerat de eschile osoase. (…) Vertebra L1 era practic explodată. Foarte multe eschile din vertebre au lezat porţiunea terminală a măduvei spinării. Ceea ce a şi dus la acest deficit neurologic sever. Practic, greul, pentru el, de-acum încolo urmează. Are nevoie de un proces de recuperare extrem de îndelungat, dificil, anevoios, foarte, multă kineto terapie, foarte multă terapie fizică şi un moral cât mai sus”, a spus doctorul Tiberiu Maior, neurochirurgul care a condus echipa medicală.

Medicul mai spune că va urma o lungă perioadă de recuperare care se va întinde pe întreaga viaţă, iar următorul an va fi unul destul de încărcat în şedinţe de kineto terapie şi terapie fizică.

Pilotul Marian Cojocaru încă nu poate merge, însă a început să facă unele mişcări cu piciorul drept şi să aibă capacitate senzorială la piciorul stâng. El urmează să fie externat joi şi să ajungă la Băile Felix unde va începe procedurile de recuperare, potrivit familiei.

Spitalul Bagdasar Arseni a susţinut că infecţiile cu care a fost diagnosticat pilotul ar proveni din apa lacului în care acesta a căzut cu paramotorul. Informaţia a fost dezminţită în urma unui control al Ministerului Sănătăţii, Oficialii ministerului au precizat că informaţiile transmise de spital sunt cu atât mai surprinzătoare cu cât “vin din partea unui spital clinic cu predare care cuprinde nu mai puţin de şase centre de referinţă la nivel naţional”.

“Ministerul Sănătăţii este ferm convins că România are nevoie de o schimbare de atitudine în ceea ce priveşte recunoaşterea şi raportarea infecţiilor nosocomiale. Un spital este un mediu de risc oriunde în lume în ceea ce priveşte aceste infecţii. Aşa că singura atitudine corectă este aceea ce recunoaştere, de asumare şi de lucru activ pentru controlul acestui fenomen. Fără o dimensiune reală a incidenţei infecţiilor nosocomiale în spitalele româneşti nu se poate formula nicio procedură eficientă”, a precizat sursa citată.

În urma controlului, inspectorii sanitari au dispus supravegherea şi investigarea bacteriologică a tuturor pacienţilor din salonul de politraumă, inclusiv izolarea acestora până la părăsirea secţiei ATI 1, reinstruirea personalului auxiliar care efectuează operaţiunile de curăţenie şi dezinfecţie, intensificarea operaţiunilor de igienizare şi dezinfectare şi asigurarea de dispensere pentru igiena şi dezinfecţia mâinilor la toate lavoarele din secţii.

Societatea care asigură serviciile externalizate de curăţenie a fost amendată cu 5.000 de lei.

În accidentul care a avut loc pe 10 iulie şi-a pierdut viaţa pasagerul paramotorului, Nik Baydin, chitaristul trupei The Rock, o formaţie tribut AC/DC. Cetăţean rus rezident în Bucureşti, Baydin nu a mai putut fi salvat de echipajul SMURD care a ajuns la locul accidentului şi a încercat să îl resusciteze, decesul fiind declarat la mai bine de o oră de la prăbuşirea paramotorului pilotat de şeful Aerodromului Comana, Marian Cojocaru.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.