Angajaţii societăţii de transport public din municipiul Oradea au reluat lucrul, joi, renunţând la greva declanşată cu două zile în urmă, astfel că transportul local a revenit la normal.
Autobuzele şi tramvaiele au ieşit pe traseu joi, iar managerul Oradea Transport Local, Viorel Mircea Popa, spune că urmează discuţii cu reprezentanţii salariaţilor privind revendicările acestora, dar şi implementarea unui plan de restructurare a societăţii.
Transportul public în municipiul Oradea a fost paralizat marţi şi miercuri de greva angajaţilor firmei locale de transport, oamenii refuzând să îşi reia activitatea până ce nu le vor fi mărite salariile. Salariaţii solicită conducerii o majorarea a salariului brut la nivel de unitate de la 2.019 lei cât este în prezent la 3.000 lei şi majorarea valorii tichetelor de masă de la 11 lei la 15 lei.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
După primele negocieri, conducerea societăţii a acceptat acordarea unei majorări de 250 lei şi creşterea valorii tichetelor de masă începând din 1 ianuarie 2018, măsuri neacceptate însă de salariaţi.
Primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că acţiunea angajaţilor OTL este „ilegală” dar şi „anormală şi iresponsabilă”.
„În Oradea se desfăşoară o grevă ilegală, care a paralizat transportul în comun. O consider o acţiune anormală şi iresponsabilă. Îmi cer scuze în faţa orădenilor pentru inconvenientele provocate şi îi asigur că vom lua măsuri pentru a evita pe viitor astfel de situaţii” a spus edilul.
Potrivit acestuia protestul afectează copii care merg la şcoală folosind mijloacele de transport în comun, navetiştii dar şi pe locuitorii comunelor limitrofe Sânmărtin şi Borş.
Ilie Bolojan a explicat că Societatea Oradea Transport Local este subvenţionată anual de Consiliul Local Oradea, care este acţionarul majoritar, iar valoarea subvenţiei se ridică la circa 5 milioane de euro.
„În ultimii cinci ani, Oradea a alocat către OTL între 4 şi 5 milioane euro pentru buna funcţionare a societăţii. În plus, în medie, se acordă şi câte 500.000 euro pentru investiţii", a mai spus Bolojan.
Potrivit edilului, singura soluţie care să permită mărirea salariilor ar fi o reorganizare a societăţii, respectiv reducerea numărului de angajaţi.
Ilie Bolojan a spus că va fi redus numărul angajaţilor de la birouri, iar în paralel conducerea societăţii şi municipalitatea lucrează la un plan de reducerea curselor astfel încât să se poată face o reducere şi a numărului vatmanilor şi şoferilor.
Oradea Transport Local este o firmă în subordinea Consiliului Local Oradea şi are în prezent 552 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală de circa 9,5 milioane de euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.