Compania de salubritate Romprest SA, care asigură curăţenia în Sectorul 1 al Capitalei, anunţă „limitarea temporară a activităţilor din cadrul serviciului de salubrizare”, invocând faptul că în ultimele patru luni, mai exact din luna iulie, firma „finanţează integral” serviciile de salubritate pentru acest sector şi a ajuns să angajeze cheltuieli suplimentare pentru a putea asigura în continuare curăţenia. Compania anunţă că nu va fi afectată activitatea de colectare a deşeurilor de la populaţie şi de la firme.
Anunţul privind restrângerea activităţii operatorului de salubritate al sectorului 1 din Bucureşti a fost făcut joi, prin intermediul unui comunicat postat pe site-ul companiei şi semnat de „cei 3.000 de angajati ai Companiei Romprest Service SA”.
„Am respectat toate clauzele contractuale, toate solicitările autorităţii contractante, toate prevederile legislative. Dar, se dovedeşte că suntem singuri în susţinerea acestui efort de a presta serviciul public în folosul cetăţenilor Sectorului 1 la standardele pe care aceştia le merită şi cu care i-am obişnuit.În ultimele 4 luni, începând cu luna Iulie 2020, asigurăm exclusiv din surse proprii sau atrase, cu angajarea de cheltuieli suplimentare, acest serviciu public în folosul cetăţenilor. Practic, finanţăm integral Serviciul de salubrizare al Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti. Astfel, în baza prevederilor contractului de delegare, conducerea Companiei a luat decizia de a limita temporar si gradual activităţile din cadrul serviciului de salubrizare, începând cu data de 27.11.2020, decizie notificată în termenul contractual Autorităţilor locale şi centrale. Vom încerca să limităm impactul pe care reducerea graduală a activităţilor serviciului îl va avea asupra cetăţenilor din acest sector şi asupra oraşului în general. Astfel, această limitare temporară de activitate NU va afecta colectarea deşeurilor menajere de la populaţie si de la agenţii economici”, transmit angajaţii Romprest Service în documentul citat.
Angajaţii Romprest SA dau asigurări că au făcut toate demersurile legale pentru a evita această situaţie, însă firma a ajuns „la epuizarea integrală a resurselor financiare”.
„Promitem că, dacă remedierea situaţiei nu va întârzia şi apelurile noastre vor avea un răspuns din partea autorităţilor, vom încerca să evităm până în ultimul moment sistarea serviciului public de salubrizare in Sectorul 1. Dar, vă rugăm să ne înţelegeţi. Noi nu dispunem de alocări bugetare, noi nu colectăm taxe şi impozite, noi nu aplicăm amenzi. Noi suntem o companie privată, care are ca unică sursă de venit prestarea unei activităţi economice”, precizează sursa citată. .
Conform Romprest, compania colectează deşeuri menajere de la 1.967 asociaţii de proprietari şi 30.392 gospodării individuale şi asigură curăţenia stradală pe 1.200 de artere rutiere în lungime de 463 kilometri. Angajaţii care semnează comunicatul dat publicităţii joi susţin că în ultimele luni au „spălat suplimentar” străzile şi trotuarele şi dau asigurări că firma este pregătită să intervină pentru activităţile pe care le implică sosirea iernii, având pregătite utilajele şi materialul antiderapant.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.