Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI) solicită actualizării legislaţiei privind publicitatea medicamentelor fără prescripţie medicală (OTC) în România, pentru a include ”reguli stricte şi specifice pentru publicitatea medicamentelor OTC în social media şi aplicaţii mobile”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI) subliniază, într-un comunicat de presă transmis luni, necesitatea actualizării legislaţiei privind publicitatea medicamentelor fără prescripţie medicală (OTC) în România.

Astfel, RASCI propune extinderea publicităţii digitale pentru aceste medicamente în cadrul legislativ existent, într-un mod controlat şi sigur, pentru a proteja şi informa corect consumatorii şi pacienţii. Propunerea RASCI vizează modificarea OMS 194/2015, care în prezent interzice publicitatea medicamentelor OTC pe reţelele de socializare şi pe alte platforme online.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed, ARB
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank, ACUE
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

Conform Directivei 2001/83/CE şi recomandărilor Consiliului Concurenţei, RASCI propune ”un cadru legal modern”, care vizează integrarea mediului digital ca formă sigură de comunicare şi promovare a medicamentelor OTC.

”În contextul creşterii exponenţiale a utilizării internetului şi a reţelelor sociale în viaţa cotidiană a pacienţilor şi consumatorilor din România, integrarea acestui mediu în strategia de comunicare şi promovare a medicamentelor OTC este esenţială. Promovarea medicamentelor OTC în mediul digital este nu doar o adaptare la realităţile moderne, dar şi o oportunitate de a oferi pacienţilor şi consumatorilor români acces la informaţii corecte şi verificate, contribuind astfel la educarea şi responsabilizarea lor”, a declarat Costin Vasilescu, preşedinte RASCI.

Conform comunicatului, modificările propuse de RASCI includ reguli stricte şi specifice pentru publicitatea medicamentelor OTC în social media şi aplicaţii mobile, aliniate cu practicile din alte state membre ale Uniunii Europene, precum Italia, Franţa şi Belgia. Printre principalele măsuri se numără:

- Implementarea unui sistem unitar de reglementare, inspirat din modelele altor state membre UE, precum Italia, care să asigure promovarea corectă şi evitarea practicilor înşelătoare. Conform acestuia, publicitatea medicamentelor OTC pe platformele digitale ar urma să fie supervizată de Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), respectarea normelor fiind asigurată printr-un sistem de evaluare şi aprobare prealabilă.

- Dezactivarea opţiunilor de interacţiune publică (comentarii, evaluări, distribuiri) pentru a proteja integritatea materialelor publicitare.

- Elaborarea unui ghid specific de instrucţiuni adaptat fiecărei platforme digitale, care să asigure claritate şi coerenţă în promovarea medicamentelor OTC, dar şi sancţionarea corespunzătoare a oricăror abateri.

”Prin permiterea publicităţii medicamentelor OTC în mediul digital, RASCI urmăreşte să îmbunătăţească accesul publicului la informaţii corecte şi verificate. Acest demers va contribui la educarea şi responsabilizarea pacienţilor şi consumatorilor români, oferindu-le instrumentele necesare pentru a lua decizii informate privind sănătatea lor”, adaugă sursa citată.

Potrivit Asociaţiei, se vizează, totodată, stabilirea unui cadru modern pentru controlul şi supravegherea publicităţii digitale a medicamentelor fără prescripţie medicală (OTC). Prin introducerea unui sistem de avizare prealabilă şi monitorizare post-implementare, s-ar asigura atât o informare corectă a publicului, cât şi un suport important pentru activitatea autorităţilor, permiţându-le să monitorizeze şi să controleze mai eficient conţinutul promovat online. Astfel, această iniţiativă ar urma să contribuie la protejarea consumatorilor şi pacienţilor şi la consolidarea încrederii în informaţiile disponibile pe platformele digitale.

”RASCI apreciază deschiderea şi eforturile autorităţilor de reglementare în discuţiile privind actualizarea legislaţiei, astfel încât aceasta să fie aliniată cu realitatea digitală actuală. Suntem recunoscători pentru colaborarea constructivă şi pentru implicarea partenerilor din industrie în adoptarea celor mai bune practici internaţionale. În contextul numeroaselor urgenţe din domeniul sănătăţii, subliniem necesitatea de a avansa în acest demers. Un pas ferm în această direcţie ar reprezenta un progres semnificativ în informarea corectă şi responsabilizarea publicului, contribuind la îmbunătăţirea sănătăţii publice pe termen lung”, a declarat Diana Mereu, director executiv RASCI.

RASCI (Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale), reuneşte producători, importatori şi distribuitori de medicamente eliberate fără prescripţie medicală (OTC), suplimente alimentare şi dispozitive medicale pentru îngrijire personală, activi pe piaţa din România: Bayer ConsumerHealth, Haleon, Kenvue, Sanofi, Reckitt, Fildas, Antibiotice, Perrigo, Zentiva, Angelini, Dr. Reddy’s, Sun Wave Pharma, Alcon, Sandoz, L’Oreal, DY Nutrition, BAUSCH+LOMB, Alkaloid.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.