Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, afirmă, întrebat dacă se ia în calcul o majorare a tarifelor pentru biletele mijloacelor de transport în comun ale STB, că o astfel de decizie trebuie bine cântărită. El subliniază că, înainte de a propune o majorare a tarifelor pentru metrou, oficialii Ministerului Transporturilor nu au contactat Primăria Capitalei pentru a discuta despre o majorare a tarifului tuturor mijloacelor de transport din Bucureşti.
”E o discuţie pe care trebuie să o avem cu noul Consiliu General, pentru că a fost 1 iulie 2021 când am majorat biletul de la 1,30 lei, şi cum fusese ani de zile, până la preţul de acum de 3 lei şi în momentul ăla am avut o discuţie pregătitoare cu ministrul Transporturilor, era Cătălin Drulă atunci şi nu numai că am mărit simultan biletul, dar am şi mers cu un program tarifar care era comun şi pentru transportul de suprafaţă şi pentru metrou şi am stabilit şi nişte abonamente comune şi un bilet comun. M-aş fi aşteptat ca cei de la Minister să vină către noi să facem în comun lucrul ăsta, acum o să discutăm pentru că e adevărat faţă de iulie 2021 este o inflaţie care se duce şi în preţul motorinei şi în salariile şoferilor. Pe de altă parte este această limitare a pensiilor şi salariilor, deci o să fie un an economic dificil 2025, de asta trebuie cântărite toate lucrurile”, a afirmat Nicuşor Dan, într-o emisiune la TVR Info.
Întrebat dacă ştie de ce reprezentanţii Ministerului Transporturilor, care au în subordine Metrorex, nu au contactat Primăria pentru a discuta această chestiune, Nicuşor Dan a răspuns: „Nu ştiu, poate că s-au grăbit să prindă 1 ianuarie 2025, poate că ştiau că Consiliul General nu este încă funcţional, adică nu s-a definit formal o majoritate cu viceprimari, nu-mi dau seama”.
Edilul a explicat că din iulie 2021 până în iulie 2024 numărul călătorilor care au cumpărat bilete şi abonamente pentru mijloace de transport în comun în Capitală a crescut cu 40% .
„Cred că a contribuit aici şi faptul că am avut aceste abonamente foarte bune, inclusiv cele pe care le avem în parteneriat cu Metrorex, faptul că avem conexiunea cu Google Maps şi poţi să prevezi exact timpul pe care urmează să-l faci şi faptul că am externalizat curăţenia, faptul că ne-am dus în cartiere, adică am optimizat inclusiv în cartiere care nu aveau transportul public sau îl aveau la o distanţă mai mare”, a explicat Nicuşor Dan.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.