Deputatul Nicuşor Dan a depus, miercuri, la Tribunalul Bucureşti, o plângere prealabilă, cerând suspendarea hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) de a interzice aplicaţiile de taximetrie. El spune că hotărârea privilegiază dispeceratele clasice, iar primăria ar trebui să modifice legea, pentru a fi luate măsuri împotriva taximetriştilor care nu au licenţă în Capitală. Primarul Capitalei, Gabriela Firea, afirmă că este o dovadă de ipocrizie din partea lui Nicuşor Dan de a „plânge de grija taximetriştilor de la firmele cu aplicaţii” după ce i-a abandonat pe bucureşteni pentru un post mai bine plătit în Parlament.
”Sunt multe probleme în activitatea de taximetrie din Bucureşti, dar era o chestiune care funcţiona, şi anume aplicaţiile pe care le-a creat piaţa liberă şi care permiteau oricărui bucureştean care avea un telefon mobil să vadă ce taxiuri sunt în zona lui, ce preţuri au şi ce note are fiecare din taximetrişti. Printr-o hotărâre de Consiliu General din 29 decembrie, aceste aplicaţii sunt practic interzise şi eu, ca deputat de Bucureşti, am cerut azi Consiliului General să îşi retragă această hotărâre, am formulat plângerea prealabilă şi aici, la Tribunal, am cerut în prealabil ca instanţa să suspende executarea acestei hotărâri, care ar urma să intre în vigoare în 10 zile de la publicare, deci undeva pe 5-6 ianuarie”, a declarat Nicuşor Dan la ieşirea din Tribunalul Bucureşti.
De asemenea, întrebat cum comentează faptul că Gabriela Firea a declarat că i-a părăsit pe bucureşteni şi acum s-a întors pentru a le lua apărarea celor care nu respectă legea, Nicuşor Dan a spus că îl “măguleşte” faptul că primarul general se interesează de el, dar este vorba despre respectarea legii.
”Mă măguleşte faptul că doamna primar general se interesează de persoana mea. Aici vorbim de respectarea legii. Respectarea legii înseamnă că dacă Legea 38 nu obligă un client să sune telefonic să comande un taxi, ca acum 10 ani, înseamnă că aceste aplicaţii sunt permise. (...) Eu cred, sper, ca instanţele să constate că o astfel de restrângere contravine legii taximetriei, dar şi principiilor concurenţei, pe care le-au stabilit atât directive europene, cât şi legislaţia naţională. Această hotărâre privilegiază în mod evident dispeceratele de taxi care sunt cele clasice, cu telefon, unde suni şi ţi se pune o muzică, care văd în aplicaţiile electronice o concurenţă la care nu pot face faţă. Pentru bucureştean însă e mult mai uşor să aibă o aplicaţie taxi în care să vadă pe mobil toate taxiurile disponibile, de la toate firmele, în loc să ia la rând, telefonic, să sune una câte una, să i se pună muzică şi să nu găsească. (...) Nu este legal ca taxiurile autorizate în Ilfov să presteze activitate de taximetrie”, a mai spus acesta.
El a subliniat că primarul general are obligaţia legală de a verifica legalitatea activităţii de taximetrie din Bucureşti, iar Primăria Generală ar trebui să se uite, înainte de a modifica legea, la taximetriştii care “bântuie” şi care nu au autorizaţii de funcţionare în Bucureşti, dar totuşi practică taximetria.
“Primarul general, conform legii 38/2003 a taximetriei, are obligaţia de a asigura verificarea legalităţii în activitatea taximetriei din Bucureşti. Sunt convins că niciunul dintre dumneavoastră nu ştiţi ce este acel departament din Primărie care se ocupă, aşa cum spune legea taximetriei, ca în 5 zile de la orice sesizare să dea curs, să verifice nelegalităţi în activitatea de taximetrie din Bucureşti. Dacă primăria vrea cu adevărat să reglementeze această activitate, să se uite după taximetriştii pirat care bântuie, să se uite după taximetrişti care sunt autorizaţi să funcţioneze în alte localităţi decât în Bucureşti. De fapt, toate problemele din activitatea de taximetrie şi comportamentul uneori neprofesionsit al taximetriştilor vin uneori din această concurenţă neloială, care chiar primăria trebuie să o oprească. (...) Aceste aplicaţii mobile sunt cele care permit clientului să facă comparaţia între serviciile pe care le produc diferiţi taximetrişti şi diferite dispecerate”, a afirmat el.
Deputatul a mai spus că va propune simplificarea şi adaptarea tehnologiei taximetriei la vremurile noastre.
”După aceea este problema spinoasă, pentru care trebuie să existe o dezbatere, dacă trebuie să păstrăm limitarea numărului de licenţe sau dacă trebuie să liberalizăm. Aici încă nu am un punct de vedere”, a conchis Nicuşor Dan.
Proiectul de hotărâre potrivit căruia în Bucureşti îşi vor putea desfăşura activitatea de transport în regim taxi doar transportatorii autorizaţi care au servicii de dispecerat autorizate de municipalitate, iar nerespectarea obligaţiilor se sancţionează cu amendă între 4.500 şi 5.000 de lei, a fost adoptat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti în 19 decembrie 2017, cu 32 de voturi „pentru” şi 20 de voturi „împotrivă”, din partea consilierilor PNL şi USR, care s-au opus interzicerea sistemelor alternative de transport.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.