Inspectorii de la Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti au constatat, în urma unui control, mai multe nereguli în ceea ce priveşte curăţenia şi dezinfecţia la Spitalul "Bagdasar Arseni", care a externalizat aceste servicii unei firme. Astfel, s-a constatat că firmei respective nu i-a fost comunicată procedura de urmat, pentru a instrui personalul, şi s-au găsit nereguli la spălarea mopurilor utilizate la curăţenie, în timp ce din depozitul firmei lipsea dezinfectantul de nivel înalt. Ca urmare, au fost date amenzi totale de 63.000 de lei responsabililor firmei şi celor din cadrul spitalului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Inspectorii sanitari de la Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti au făcut, luni şi marţi, la solicitarea Ministerului Sănătăţii,un control la Spitalul Clinic de Urgenţă Bagdasar Arseni, verificând modul de efectuare a operaţiunilor de curăţenie şi dezinfecţie în spital de către personalul auxiliar, modul în care sunt respectate normele tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea la nivelul unităţii sanitare, dar şi respectarea normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale.

Inspectorii sanitari au constatat mai multe nereguli în ce priveşte curăţenia în unitatea sanitară, care are externalizat serviciul de curăţenie şi dezinfecţie către o societate comercială, arată MS, într-un comunicat de presă.

"De asemenea, inspectorii sanitari au descoperit că procedura operaţională privind curăţenia şi dezinfecţia în spital elaborată de medicul epidemiolog şi directorul de îngrijiri medicale, aprobată de managerul unităţii sanitare, nu a fost adusă la cunoştinţa firmei de curăţenie în vederea instruirii personalului şi a implementării acesteia. În această procedură operaţională nu este cuprins şi protocolul de curăţare, dezinfecţie a ustensilelor de curăţenie, inclusiv a mopurilor şi lavetelor reutilizabile", scrie în comunicat.

Potrivit sursei citate, procedurile şi normele de conduită profesională privind desfăşurarea activităţii în cadrul societăţii comerciale sunt incomplete şi în neconcordanţă cu legislaţia în vigoare.

Astfel, au fost constatate nereguli privind spălarea mopurilor utilizate la curăţenie, în neconcordanţă cu procedurile aprobate.

"Mai mult, la momentul controlului, în depozitul de materiale de curăţenie al societăţii comerciale nu există în stoc dezinfectant de nivel înalt, deşi conform contractului de prestări servicii încheiat, prestatorul are obligaţia de a efectua dezinfecţia curentă şi terminală numai cu dezinfectanţi de nivel înalt în secţiile cu risc crescut, iar în dotarea spitalului există produse biocide de nivel înalt utilizate de personalul spitalului pentru dezinfecţia suprafeţelor critice specifice fiecărei secţii", mai arată MS.

Pentru neconformităţile constatate, au fost aplicate 6 amenzi contravenţionale, în voloare totală de 63.000 de lei.

Astfel, societatea comercială a fost amendată cu de 35.000 de lei (HG 857/2011, art.30.lit i şi art 16, lit f) pentru nerespectarea procedurilor specifice activităţii de curăţenie, dezinfecţie, dezinfecţie în unităţile sanitare şi lipsa din dotare a produsului biocid utilizat pentru dezinfecţia de nivel înalt.

De asemenea, coordonatorul personalului firmei de curăţenie a fost amendat cu 20.000 de lei ( HG 857/2011, art.34 lit q) pentru nemonitorizarea activităţii de curăţenie şi dezinfecţie de către personalul cu responsabilităţi în acest sens.

La rândul său, directorul de îngrijiri de la Spitalul Clinic de Urgenţă ”Bagdasar Arseni” a fost amendat cu 2.000 de lei (HG 857/2011, art 33 lit j) pentru nerespectarea programului propriu de supraveghere, prevenire şi control al I.A.A.M., în sensul că nu a adus la cunoştinţa firmei de curăţenie Procedura operaţională de curăţenie şi dezinfecţie revizuită în vederea implementării, iar medicul epidemiolog - şef S.P.I.A.A.M., - HG nr.857/2011, art 33 lit j, - cu 2.000 de lei, pentru nerespectarea programului propriu de supraveghere şi control a I.A.A.M.

De asemenea, două îngrijitoare de la firma de curăţenie au fost amendate cu 2.000 de lei fiecare, conform HG 857/2011, art 32 lit f, pentru necunoşterea de către personalul auxiliar sanitar a tehnicilor şi procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie.

Inspectorii sanitari au lăsat unităţii sanitare o serie de măsuri care trebuie implementate în perioada următoare, precizează MS.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.