Primarul Capitalei Nicuşor Dan a declarat că „nu e normal ca un serviciu public, cum este taximetria, să fie reglementat de către autoritatea locală şi un alt serviciu public, cum este aşa-zisul transport alternativ, să fie reglementat de către o autoritate centrală”. El a mai spus că sunt aproximativ 3.000 de autorizaţii neatribuite, dar în şedinţa de joi a Consiliului General există un proiect de hotărâre pentru rescoaterea autorizaţiilor pe circuit pentru taximetriştii care vor să aplice, firme sau persoane fizice autorizate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Da, eram deputat la momentul respectiv, 2018 sau 2019, şi am fost unul dintre cei când am votat împotriva legii transportului alternativ. Pentru că nu e normal ca un serviciu public, cum este taximetria, să fie reglementat de către autoritatea locală şi un alt serviciu public, cum este aşa-zisul transport alternativ, să fie reglementat de către o autoritate centrală şi autoritatea locală să aibă un număr limită de autorizaţii pe care poate să le dea, iar autoritatea centrală, care nu cunoaşte situaţia concretă din fiecare localitate, să poată să autorizeze oricâţi. Sunt multe alte probleme. Cred că aici, în această zonă, nu are ce să caute autoritatea centrală şi trebuie lăsată autoritatea locală să reglementeze. Dar sunt şase ani de atunci”, a explicat Nicuşor Dan, îtnrebat dacă ia în calcul  o creştere a numărului de autorizaţii pentru a echivala cu numărul de autorizaţii de ride-sharing şi cum vedeţi rezolvarea disputei dintre taximetria clasică şi transportul alternativ, miercuri, într-o conferinţă de presă.

Edilul general a mai spus că, în prezent, sunt în jur de 3.000 de autorizaţii neatribuite, dar în şedinţa CGMB de joi există un proiect de hotărâre pentru rescoaterea autorizaţiilor pe circuit pentru taximetriştii care vor să aplice, firme sau persoane fizice autorizate.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

„Pe chestiunea autorizaţiilor de taxi, noi avem în momentul de faţă vreo 3.000 de autorizaţii care sunt neatribuite. Adică oamenii pur şi simplu au renunţat la ele sau firme. Mâine avem proiectul de hotărâre pentru rescoaterea lor în circuit pentru taximetriştii care vor să aplice, fie persoane fizice autorizate, fie firme”, a completat Dan.

Principalele revendicări ale taximetriştilor, potrivit unei postări pe pagina de Facebook a Confederaţiei Sindicale Naţionale Meridian, sunt:

„Respectarea Art. 6 din Legea 204/2019 cu privire la fiscalizarea curselor şi comisioanelor printr o entitate fiscală înregistrată la ONRC cu suspendarea avizului tehnic până la intrarea în legalitate;

- Limitarea copiilor conforme, pe criterii similare cu cele aplicate serviciului de taximetrie, având ca rezultat protejarea calităţii vieţii şi aerului, aglomerării traficului şi  poluarea din marile oraşe;

- Eliminarea posibilităţii de emitere a copiei conforme pentru auto deţinute de operatori cu contract de comodat sau închiriere. Ridicarea pragului de autorizare la vechimea maşinii, minim E6;

- Interzicerea colantării, sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la reclame, pe autoturisme arondate la platformele digitale;

- Eliminarea „tarifului dinamic” potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenţei cu privire la practicile înşelătoare”.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.