Mai multe ONG-uri propun recondiţionarea computerelor uzate şi casate de către companii, organizaţii şi instituţii, precum şi de către persoane fizice ca soluţie pentru accesul elevilor la educaţia online şi offline, solicitând declanşarea unui program de colectare şi recondiţionare susţinut financiar de Ministerului Educaţiei şi logistic de Ministerul Mediului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Un grup de organizaţii neguvernamentale din domeniile educaţiei, social şi de mediu a trimis o scrisoare deschisă Ministerului Educaţiei şi Cercetării prin care propune ca una dintre soluţiile pentru acoperirea necesarului de calculatoare pentru accesul elevilor la educaţia online şi offline să fie recondiţionarea computerelor uzate şi casate de către companii, organizaţii şi instituţii, precum şi de către persoane fizice.

Cele 20 de organizaţii neguvernamentale propun demararea unui amplu program de colectare şi recondiţionare a computerelor uzate. Programul va trebui susţinut financiar de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi logistic de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Costurile per calculator recondiţionat sunt de cel puţin de două ori mai mici decât cele ale unuia nou pentru o configuraţie fezabilă pentru educaţia digitală, sprijinind în acelaşi timp realizarea obligaţiilor naţionale pentru reciclare şi contribuind la creşterea pieţei muncii”, explică reprezentanţii ONG-urilor în scrisoare.

Organizaţiile argumentează că impactul crizei generate de răspândirea virusului SARS-CoV-2 asupra sistemului de educaţie a reliefat şi a adâncit una din problemele majore, existentă şi anterior acestei crizei, şi anume cea a lipsei accesului la educaţia digitală, una din cauzele principale fiind lipsa computerelor, iar analiza datelor statistice arată că numărul copiilor care nu au acasă un calculator continuă să fie semnificativ, de peste 1 milion, iar lipsa unui computer/ tabletă/ telefon smart reprezintă unul „impedimentele serioase pentru învăţare” în 65% din cazuri.

”Anual în România sunt casate mii de calculatoare uzate. Aproximativ 40% din acestea pot fi reparate pentru o folosinţă optimă de către elevi, conform activităţii de peste 10 ani de recondiţionare realizată de Asociaţia Ateliere Fără Frontiere prin care au fost donate peste 15.000 de calculatoare către mai mult de 1000 de şcoli din zone marginalizate, cu sprijinul financiar al sponsorilor şi al organizaţiei Ecotic. Tot acest efort a fost realizat într-una din întreprinderile sociale ale Asociaţiei Ateliere Fără Frontiere în care lucrează persoane vulnerabile cărora asociaţia le oferă servicii de acompaniere socio-profesională care se finalizează cu integrarea lor pe piaţa convenţională a muncii”, afirmă semnatarii scrisorii.

ONG-urile care s-au adresat Ministerului Educaţiei sunt: Asociaţia Ateliere Fără Frontiere, Ecotic, Uniunea Profesorilor de Informatică din România (UPIR), Coaliţia pentru Educaţie, Human Catalyst, Salvaţi Copiii, REPER21, Roma Education Fund, Digital Citizens - Think Thank, Institute for Digital Government, Asociaţia Reality Check, Coaliţia pentru Educaţie Digitală, Federaţia Părinţilor şi Aparţinătorilor Legali din România, Reţeaua Română a Întreprinderilor Sociale de Inserţie, Centrul de analiză şi inovare economico-socială (CAIES), ECOSENS, Organizaţia Umanitară Concordia, Fundaţia Alături de Voi, Institutul Bucovina, Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Protecţia Copiilor (FONPC).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.