Ministrul Mediului, Tanczos Barna, anunţă modificări în ceea ce priveşte finanţarea programului Rabla Local, desfăşurat prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), în sensul majorării contribuţiei financiare suportate de AFM în favoarea bugetelor locale. Astfel, primăriile ar urma să suporta doar 20-25% din bonusul de 3000 de lei pentru casarea unei maşini vechi şi nu jumătate, aşa cum s-a propus iniţial. Ministrul admite că are în vedere schimbările după ce la reuniunea conducerii Asociaţiei Municipiilor din România desfăşurată la finalul săptămânii trecute la Cluj Napoca, s-a dezbătut „la o tonalitate mai ridicată” subiectul privind contribuţia primăriilor la derularea acestui program.
„În ceea ce priveşte programele finanţate prin AFM pentru primării, continuăm programele Rabla Clasic şi Rabla Plus, dar venim cu un program nou, Rabla Local, program pe care l-am dezbătut intens la Cluj în sensul adevărat al cuvântului şi la o tonalitate mai ridicată, pentru că propunerea pe care am făcut-o primăriilor nu a fost pe placul municipalităţilor, să zic aşa, motiv pentru care vom discuta săptămâna aceasta câteva modificări. Importantă pentru noi este implicarea oraşelor â programe de îmbunătăţire a calităţii aerului”, a declarat Tanczos Barna luni, la Forumul Oraşelor Verzi, care se desfăşoară la Braşov.
Acesta a precizat că cel puţin în Europa la nivel local se află responsabilitatea pentru îmbunătăţirea calităţii aerului, el precizând că este nevoie „de un program Rabla în care se implică activ şi primăria”.
„Acest program, conform discuţiilor de vineri, o să însemne o contribuţie mai mare de la AFM – o să urcăm de la 50% undeva la 75-80% - şi căutăm o modalitate de decontare mult mai facilă pentru primării, pentru a evita avansarea tuturor cheltuielilor din partea primăriilor şi a degreva primăria de această problemă de cash-flow”, a adăugat Tanzcos Barna.
Vineri, la Cluj Napoca, s-a desfăşurat reuniunea Comitetului Director al Asociaţiei Municipiilor din România, la care au luat parte şi ministrul Mediului, alături de Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, Marcel Boloş.
În 30 august, Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat lansarea Programului privind casarea autovehiculelor uzate.
”Începând de vineri, 23 septembrie 2022, solicitanţii unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti îşi vor putea crea conturi de utilizator pentru înscrierea în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate. (...) Ulterior, în perioada 30 septembrie 2022, ora 10:00 – 25 noiembrie 2022, ora 14:00, sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create”, a transmis AFM.
Oficialii Administraţiei subliniau că este foarte important ca persoana fizică care doreşte să se înscrie în program să verifice dacă UAT-ul unde are domiciliul participă la program şi să caseze şi să radieze autovehiculul uzat numai după ce se asigură de acest lucru.
Suma alocată sesiunii de finanţare este de 50.000.000 lei. În cadrul acestui program, în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de 15 ani, persoana fizică primeşte un stimulent în valoare de 3.000 lei, conform propunerii iniţiale jumătate din sumă fiind suportată de AFM şi jumătate din bugetul local.
Primăria Ploieşti a fost prima care a anunţat că, după ce a analizat modalitatea aplicării, la nivel local, a acestor propuneri, bugetul municipiului nu poate susţine acest program în cursul anului 2022.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.