Ministerul Transporturilor a transmis, sâmbătă, că, la nivelul întregii ţări, sunt 1.908 autorizaţii de transport alternativ emise, cele mai multe în Bucureşti şi Ilfov. În aceleaşi zone sunt şi cei mai mulţi conducători auto pentru transport alternativ. Autoritatea Rutieră Română (ARR) a luat o serie de măsuri cu ocazia intrării în vigoare a dispoziţiilor referitoare la transportul alternativ şi va soluţiona dosar şi în cursul zile de duminică.
În contextul intrării în vigoare, începând cu data de 1 februarie 2020, a dispoziţiilor O.U.G. 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor transmite că situaţia înregistrată la nivelul Autorităţii Rutiere Române este următoarea:
• Până în prezent dintr-un total de 1908 de autorizaţii de transport alternativ emise la nivelul ţării, la nivelul municipiului Bucureşti au fost emise 1.055 iar nivelul judeţului Ilfov 444.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
• Totodată, în cazul copiilor conforme ale autorizaţiei de transport, la nivelul României avem un total de 11077 din care pentru Bucureşti au fost emise 6.196 iar pentru judeţul Ilfov 3.104.
• Numărul ecusoanelor eliberate la nivelul ţării este de 33.299 din care pentru Bucureşti 18.888 iar pentru judeţul Ilfov 8.618.
• Numărul total al certificatelor de atestare a pregătirii profesionale emise este de 20.023, din care pentru Bucureşti sunt 11.225 iar pentru judeţul Ilfov 2.104.
”Pentru a se asigura implementarea corespunzătoare a legislaţiei care produce efecte începând cu data de 1 februarie 2020, la nivelul Autorităţii Rutiere Române funcţionează o structură de coordonare formată din 12 persoane din cadrul personalului existent la nivelul structurii centrale şi 8 persoane detaşate de la agenţiile teritoriale (2 persoane de la Agenţia teritorială Călăraşi, 2 persoane de la Agenţia teritorială Prahova şi câte o persoană de la agenţiile teritoriale ARR din judeţele Constanţa, Dâmboviţa, Buzău, Giurgiu)”, a transmis, sâmbătă, Ministerul Transporturilor.
Sursa citată a precizat că, sâmbătă, între orele 09:00 - 14:00, persoanele interesate s-au putut prezenta la ARR Bucureşti şi ARR Ilfov pentru eliberarea documentelor pentru transportul alternativ, respectiv.
”În ceea ce priveşte sediul central al ARR, duminică activitatea se va desfăşura între orele 9-16, doar pentru soluţionarea dosarelor deja depuse. Soluţionare dosarelor se face în circa 6 zile lucrătoare faţă de termenul de 15 zile lucrătoare prevăzut de norma legală. Toţi cei interesaţi pot accesa portalul dedicat transportului alternativ https://ta.arr.ro şi pe baza numărului de înmatriculare pot afla stadiul de soluţionare al dosarelor”, a mai transmis Ministerul Transporturilor.
“Cei care prestează un serviciu public în interesul cetăţenilor să ştie că atunci când e nevoie să se mobilizeze, ca să poată satisface cerinţele venite de la cetăţeni, să o facă fără ezitare. Doar aşa se poate căpăta încredere în instituţiile statului. Sunt sigur că cei cu care lucrez au înţeles exact ceea ce îmi doresc de la ei, în relaţia cu cetăţeanul”, a declarat ministrul Lucian Bode.
Activităţile de transport alternativ se pot face, începând de sâmbătă, doar printr-o platformă digitală avizat de Ministerul Comunicaţiilor, iar autourismele folosite trebuie să aibă autorizaţie pentru acest tip de transport. Odată cu intrarea în vigoare a OUG 41/2019, şoferii care desfăşoară aceste activităţi trebuie să deţină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane, eliberat de ARR, şi să respecte obligaţii precum ţinuta corespunzătoare, comportament civilizat cu clientul, dar şi să nu refuze cursa în condiţiile agreate iniţial ori să ceară bani în plus.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.