Ministerul Sănătăţii anunţă investiţii istorice în serviciile medicale de urgenţă din România. Peste 1.300 de posturi suplimentare au fost înfiinţate, pentru a deservi medicina de urgenţă din întreaga ţară. Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţă (COSU) se mută într-un sediu nou, digitalizat şi dotat cu echipamente performante pentru gestionarea urgenţelor medicale. De asemenea Ministerul Sănătăţii a decis dublarea personalului dedicat COSU.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Printr-o Hotărâre a Guvernului, Ministerul Sănătăţii a crescut capacitatea administrativă şi operativă a situaţiilor de urgenţă medicale inclusiv prin înfiinţarea Direcţiei de Medicină de Urgenţă, respectiv prin dublarea numărului de personal al Centrului Operativ pentru Situaţii de Urgenţă (COSU) din cadrul Ministerului Sănătăţii. În ceea ce priveşte personalul Serviciilor de Ambulanţă, Ministerul Sănătăţii acesta a fost suplimentat cu 1.312 posturi noi faţă de anul 2021.

Sediu digitalizat pentru Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţă (COSU)

Ministerul Sănătăţii prin proiectul de informatizare a secţiilor ATI (SIEC-ATI) va putea să monitorizeze numărul de paturi disponibile pentru pacienţii critici. Monitorizarea şi alocarea urgenţelor medicale în funcţie de capacitatea spitalelor se va realiza de serviciul COSU care beneficiază de astăzi de un nou sediu în incinta Ministerului Sănătăţii, complet digitalizat şi cu echipamente performante pentru gestionarea urgenţelor medicale.

”Colaborarea cu specialiştii DSU va continua în aceleaşi condiţii, iar în cazul unor situaţii speciale de urgenţă, personalul Ministerului Sănătăţii va asigura suportul de specialitate din punct de vedere medical. Tehnologia de ultimă generaţie cu care a fost dotat sediul COSU va permite păstrarea tuturor conexiunilor operative cu structurile medicale de urgenţă din toate spitalele din România, indiferent de subordonare, inclusiv cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă”, conform unuik comunciat.

Investiţii în serviciile de ambulanţă şi în digitalizarea serviciilor de urgenţă medicală

În perioada 2022-2024, bugetele alocate Ambulanţei/UPU/CPU/SMURD din România ating un nivel ridicat. Dacă în 2022 bugetul total general alocat era de 3,5 miliarde de lei, în anul 2024 bugetul a ajuns la 5 miliarde de lei, se arată în comunicat.

 

Investiţiile în infrastructura Ambulanţei din România au crescut semnificativ în perioada 2022-2024, fiind alocate din bugetul Ministerului Sănătăţii 14 milioane de lei în anul 2023 şi 12 milioane în 2022, faţă de 0.3 milioane alocate în anul 2021. O mare parte din aceste fonduri au fost dedicate pentru reabilitarea şi dotarea corespunzatoare a Serviciilor Judeţene de Ambulanţă.  La acestea se adaugă 25 de milioane de euro pentru digitalizarea sistemului de Ambulanţă din România cu fonduri europene din PNRR.

Alte 6.5 milioane de euro au fost alocate prin Proiectul Băncii Mondiale pentru realizarea unui sistem naţional de telemedicina pentru unităţile de primiri urgenţe.

”Proiectul se afla în implementare, fiind finalizat în această vară. 131 de Unităţi de primire urgenţe (UPU) şi Compartimente primire urgenţe (CPU) din spitale judeţene, municipale şi orăşeneşti vor fi dotate cu echipamente IT (hardware şi software), sisteme de comunicaţii date (audio şi video), echipamente şi dispozitive medicale specifice şi alte echipamente pentru asigurarea infrastructurii necesare comunicării cu centrele regionale de telemedicină de urgenţă (Bucureşti, Tg. Mureş, Timişoara şi Iaşi).Rolul principal al sistemului de telemedicină este de a facilita asigurarea de consultaţii de specialitate la distanţă pentru pacienţii ce se prezintă la unităţile/compartimentele de primire urgenţe, respectiv asigurarea unui diagnostic rapid şi decizii cu privire la tratamentul şi transferul pacienţilor între unităţile sanitare. Sistemul va asigura transmiterea de date (audio şi video) în timp real”, se mai arată în comunicat.

 

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.