Ministerul Educaţiei a lansat, vineri, în consultare publică, Ghidul solicitantului pentru apelul de proiecte ”Granturi pentru unităţile de învăţământ pilot”, în cadrul căruia pot fi depuse proiecte care să includă un ”program complex de inovare educaţională sau de experimentare a unor măsuri individuale, specifice, pentru a testa abordări noi, inovative, de predare-învăţare, evaluare, de eficientizare a costurilor, de digitalizare sau de colaborare cu comunitatea locală”. Şcolile care depun singure asemenea proiecte pot primi, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, finanţare de 200.000 de euro, proiectele depuse în parteneriate primind fonduri nerambursabile de 200.000 de euro pentru fiecare dintre partenerii din proiect, dar nu mai mult de un milion de euro.
Ministerul Educaţiei anunţă că proiectele inovatoare dezvoltate la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar au la dispoziţie un buget total de 12 milioane de euro, fără TVA, valoare eligibilă din PNRR. Vineri, a fost pus în dezbatere publică Ghidul solicitantului pentru unităţile didactice care vor să pună în aplicare proiecte pilot.
”Solicitantul trebuie să prezinte în cererea de finanţare un plan clar şi fezabil de pilotare a unui program complex de inovare educaţională sau de experimentare a unor măsuri individuale, specifice, pentru a testa abordări noi, inovative, de predare-învăţare, evaluare, de eficientizare a costurilor, de digitalizare sau de colaborare cu comunitatea locală”, se arată în document.
Proiectele trebuie să facă referire la subiecte precum: managementul unităţii de învăţământ, inclusiv finanţare alternativă şi recrutare de personal; elemente inovative la nivel de curriculum, arii curriculare, programe şcolare; metode şi standarde de evaluare a performanţelor elevilor/ metode de evaluare a progresului în dezvoltarea antepreşcolarilor/preşcolarilor; metode de autoevaluare instituţională şi asigurare a calităţii; dezvoltarea carierei didactice şi a managementului şcolar: incluziunea antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) în învăţământul de masă. Cele şase domenii sunt considerate priorităţi, iar dintre cele şase priorităţi stabilite prin ghid, fiecare proiect trebuie să aibă în vedere, în mod obligatoriu, cel puţin două.
Conform Ghidului, planul de pilotare poate să conţină următoarele tipuri de acţiuni: programe de formare a cadrelor didactice/directorilor şi asigurarea resurselor pentru întărirea rolului directorilor de unităţi de învăţământ în managementul resurselor umane; implicarea cadrelor didactice, a părinţilor şi a altor părţi interesate în procesul de guvernanţă a unităţilor de învăţământ; inovare curriculară.
Valoarea maximă a finanţării alocate per proiect este stabilită în funcţie de numărul de beneficiari. Pentru proiecte cu beneficiar unic valoarea maximă a finanţării nerambursabile este de 200.000 euro, în timp ce pentru proiecte implementate în parteneriat valoarea maximă a finanţării nerambursabile va fi calculată înmulţind numărul unităţilor de învăţământ cu 200.000 de euro, până la maximum 1.000.000 de euro/parteneriat.
”Bugetul va fi distribuit între parteneri în funcţie de specificul programului pilotat, fără a depăşi valoarea maximă a finanţării unui proiect implementat în parteneriat în cazul prezentului apel, respectiv 1.000.000 euro/proiect, chiar dacă numărul de unităţi de învăţământ este mai mare decât cinci”, menţionează documentul citat.
Este pentru a doua oară când acest ghid este pus în consultare publică. Iniţial acesta a fost supus consultării publice în perioada 11-31 iulie 2022.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.