Din punct de vedere legal, persoanele care şi-au cumpărat vacanţe şi doresc să le anuleze, în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare, au posibilitatea să îşi recupereze integral sumele plătite către operatorii de turism, însă nu pot beneficia de despăgubiri suplimentare, a informat miercuri Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.
Marţi, 25 februarie, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Eduardt Cozminschi, a avut o întâlnire cu Emil-Răzvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri – Direcţia Generală Turism, Nicolae Demetriade, preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Paul Silviu Anghel, director general ANPC.
”Având în vedere extinderea epidemiei de coronavirus, s-au discutat viitorii paşi care trebuie urmaţi pentru eventualele sesizări şi reclamaţii din partea consumatorilor. Se recomandă tuturor turiştilor să trateze cu calm această situaţie, să respecte măsurile de prevenire recomandate de autorităţile sanitare şi să-şi continue planurile de călătorie în zonele în care companiile aeriene operează normal”, arată un comunicat emis miercuri de minister.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În toate cazurile în care există contracte care reglementează raporturile dintre agenţii de turism şi călători, acestea trebuiesc respectate şi numai în cazul celor care urmau să se deplaseze în zonele grav afectate din China, respectiv provincia Wuhan, dar şi în alte oraşe precum Beijing, Shanghai şi Shenzhen, cât şi în nordul Italiei, să se poarte discuţii cu operatorii economici din turism pentru a găsi cele mai bune soluţii pentru consumatori.
”Din punct de vedere legal, persoanele care şi-au cumpărat vacanţe şi doresc să le anuleze, în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare, au posibilitatea să îşi recupereze integral sumele plătite către operatorii de turism, însă nu pot beneficia de despăgubiri suplimentare. Conform art. 13, alin. (3) din Ordonanţa nr. 2/2018 privind comercializarea pachetelor de servicii de călătorie, 'prin excepţie de la alin. (1), călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare care se produc la locul de destinaţie sau în vecinătatea imediată a acestuia şi care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinaţie'. Prin circumstanţe inevitabile şi extraordinare înţelegem, conform art. 3, alin. (3) din Ordonanţa nr. 2/2018, o situaţie care nu poate fi controlată de partea care invocă o astfel de situaţie şi ale cărei consecinţe nu ar fi putut fi prevăzute şi evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile”, arată ministerul.
În prezent, în România nu există niciun caz confirmat de infecţie cu virusul COVID-19 (coronavirus).
”Pentru prevenire, este indicat să evitaţi contactul cu persoanele care sunt suspecte de infecţii respiratorii acute. Spălarea şi dezinfectarea mâinilor sunt acţiuni decisive pentru a preveni infecţia şi nu luaţi medicamente antivirale şi antibiotice decât în cazul în care vă prescrie medicul. Curăţaţi toate suprafeţele cu dezinfectanţi pe bază de clor sau alcool şi utilizaţi masca de protecţie doar în cazul în care suspectaţi că sunteţi bolnav sau în cazul în care acordaţi asistenţă persoanelor bolnave. Nu în ultimul rând, sunaţi la 112 dacă aveţi simptome respiratorii acute (tuse, febră, dureri de gât, scurtarea respiraţiei) sau v-aţi întors din China sau din zonele în carantina din Europa de cel puţin 14 zile”, informează Ministerul Economiei.
Totodată, le recomandă cetăţenilor să se informeze permanent de pe canalele oficiale ale Ministerului Sănătăţii, Ministerul de Externe, Ministerul Afacerilor Interne şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă.
Referitor la cetăţenii români aflaţi în zonele afectate din Italia, pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Roma: +390683523358; +390683523356; +390683523369, +390683523371, +390683523374, +390683523352; +390683523344, Consulatului General al României la Milano: +39 0240098207, +39 0240074018 şi Consulatului General al României la Trieste: +39 040 411 652, +39 040 452 8136, +39 040 416 350, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanenţă.
Românii care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi numărul de telefon de permanenţă al Ambasadei României la Roma: +393451473935, respectiv al oficiilor consulare la Milano: +39 366108 1444 şi Trieste: +39 340 8821688.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.