Preşedintele Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, susţine că sunt navigatori care acceptă orice condiţii la bordul navelor şi că nu se interesează dacă sunt probleme cu ambarcaţiunea sau compania respectivă. El spune că doar în ultimele două luni au fost primite 75 de sesizări privind diverse probleme, cum ar fi decesul marinarului, accidentarea acestuia sau neplata drepturilor salariale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Adrian Mihălcioiu, care este şi reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că Sindicatul Liber al Navigatorilor oferă consultanţă gratuită tuturor navigatorilor care vor să plece, dar că în cazul în care au probleme la bordul navelor nu pot fi ajutaţi decât dacă sunt membri de sindicat.

“Sunt navigatorii care pleacă şi acceptă orice condiţii, fără să se intereseze. Sindicatul Liber al Navigatorilor este singura instituţie din România care se ocupă de drepturile navigatorilor. Avem întreaga infrastructură mondială pentru a rezolva aproape orice fel de problemă pentru navigatori. Avem fondurile necesare pentru a merge până la capăt în orice fel de caz pentru navigatori. Şi au fost foarte multe. (…) Ei pleacă fără să se intereseze şi atenţie,  interesarea este gratuită. Dăm orice fel de informaţii gratuite navigatorilor,  fără niciun fel de impunere, fără niciun fel de restricţie, nu le impunem să devină membri de sindicat , nu le impunem absolut nimic”, a afirmat Adrian Mihălcioiu.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

El a precizat că în ultimele două luni au fost 75 de sesizări la Sindicatul Liber al Navigatorilor, cu diverse probleme, de la decesul marinarilor, la intervenţii chirurgicale în urma unor probleme de sănătate sau accidente de muncă până la probleme legate de repatriere ori neplata drepturilor salariale.

“Sunt peste 75 de cazuri în două luni, semnalate la noi. Credem că acestea sunt cele pe care le ştim noi, dar nu sunt toate care se întâmplă. Sunt 50-60 la sută care ajung la noi. (… ). Nimeni nu se ocupă în România de aceste cazuri, în afară de Ministerul de Externe, cu care noi lucrăm în caz de abandon în zone de război şi aducere acasă, dar, în general, alte tipuri de probleme nimeni în România nu le poate rezolva”, a explicat liderul SLN.

El a menţionat că din cele 75 de cazuri în niciunul nu a fost vorba despre membri de sindicat, dar că Sindicatul Liber al Navigatorilor s-a implicat în rezolvarea a cinci dintre aceste cazuri, cele mai grave.

“Fondurile sindicatului sau ale ITF (n.r - Federaţia Internaţională a Transportatorilor) nu pot fi cheltuite fără să ai o legătură cu respectivul navigator. Este un fel de asigurare pentru navigatori, dar nu după ce îţi loveşti maşina, îţi repari maşina pe banii asigurării. Înainte de a pleca în voiaj atunci trebuie să vină să se intereseze de navă. (...) Există această mentalitate că poate mie nu mi se întâmplă, o comoditate, nu îmi dau seama ce. (...) Intervenim doar la nişte cazuri speciale şi care sunt aprobate de avocaţi, de ITF. Din cele 75 am intervenit la cinci cazuri pe care le-am rezolvat”, a menţionat Mihălcioiu.

El spune că sunt cazuri în care marinarii mor şi armatorii refuză să achite asigurarea familiei, care este de cel puţin 96.000 de dolari.

“În cazurile de deces, armatorii trebuie să se ocupe de repatriere. Nu rămân la bord pentru că nici armatorului nu-i convine şi atunci sunt trimişi acasă, măcar atâta lucru fac, îi trimit acasă. Dar dincolo de deces intervine asigurarea familiei, pentru acel navigator care a lucrat la navă. Am avut foarte multe cazuri în care această asigurare nu este plătită. Ar trebui să fie minim de 96.000 de dolari pentru nebrevetaţi, pentru un marinar decedat la bord din orice fel de condiţie”, a explicat liderul SLN.

El a dat ca exemplu cazul unui şef mecanic decedat în Arabia Saudită, iar compania a refuzat să achite familiei compensaţia la care avea dreptul.

“Un şef mecanic s-a îmbolnăvit la bord, a răcit, atunci s-a îmbolnăvit de inimă, a avut nişte anomalii. A fost dus la spital, i-au pus patru stenturi, iar a doua zi l-au trimis în hotel, fără niciun fel de asistenţă medicală. Era mai ieftin decât să stea în spital. S-a întâmplat în Arabia Saudită. După două săptămâni a fost găsit mort în baie. Compania a spus că nu dă nicio compensaţie familiei pentru că nu a decedat la bord. Soţia lui nu lucra, copiii sunt la şcoală, am avut şi anchetă socială şi am reuşit în baza unor documente şi cazului disperat în care se afla familia să preluăm cazul şi să îl rezolvăm”, a explicat Adrian Mihălcioiu.

El a menţionat că pentru a fi membru de sindicat cotizaţia pentru nebrevetaţi este de 100 de dolari pe an, pentru ofiţeri - 150 de dolari pe an, iar pentru comandanţi şi şefi mecanici - 200 de dolari, cadeţii nu plătesc cotizaţie şi nici navigatorii care stau cel puţin un an acasă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.