Ministerul Afacerilor Externe informează că, în urma consultărilor cu mediul asociativ românesc din străinătate şi a finalizării procedurilor interne relevante, a fost stabilit şi aprobat de către ministrul Bogdan Aurescu Calendarul anual pentru organizarea consulatelor itinerante (mobile) pentru anul 2022. Acest calendar a fost elaborat pe baza noii metodologii cu acest obiect aprobată în anul 2021 de către ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu, prin care se introduce ca element central al metodologiei consultarea comunităţilor româneşti pentru stabilirea oraşelor şi a perioadelor de organizare a consulatelor itinerante (mobile).
„După publicarea, pe 24 decembrie 2021, a anunţului privind demararea procesului de organizare a consulatelor itinerante (mobile) pentru anul 2022 (https://www.mae.ro/node/57498), au fost primite în mod direct, prin email, telefon sau prin intermediul reţelelor sociale, sugestii şi propuneri din partea reprezentanţilor comunităţii româneşti, asociaţiilor şi organizaţiilor româneşti din străinătate, pentru organizarea de consulate itinerante (mobile) de către misiunile diplomatice/oficiile consulare (MD/OC) în circumscripţiile cărora îşi au reşedinţa sau domiciliul solicitanţii de servicii consulare”, arată un comunicat de presă al MAE.
Astfel, MAE informează că, în baza procesului de consultare publică derulat până la jumătatea lunii ianuarie 2022, un număr de 40 de misiuni diplomatice şi oficii consulare au propus organizarea a 148 de consulate itinerante în 26 de state în acest an, faţă de 64 de consulate itinerante organizate în 2021. Totodată, MAE precizează că, de la începutul acestui an, din calendarul propus, au fost deja organizate cinci consulate itinerante (mobile) în: Republica Italiană, Republica Malta, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Australia şi Statele Unite ale Americii.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Prin extinderea practicii de organizare a consulatelor itinerante (mobile), MAE urmăreşte să răspundă într-un mod cât mai eficient nevoilor cetăţenilor români din străinătate, din comunităţi aflate la mare distanţă faţă de sediile MD/OC. Astfel, MAE urmăreşte asigurarea accesului pentru cetăţenii români la asistenţă şi servicii consulare de calitate, furnizate în condiţii similare cu cele din spaţiile de lucru obişnuite ale misiunilor, mai indică sursa citată.
Consulatul itinerant (mobil) este o activitate cu caracter ocazional care presupune deplasarea unei echipe consulare mobile într-o localitate unde se află o comunitate românească, aflată la distanţă faţă de MD/OC permanent, în vederea prestării de servicii consulare solicitate de membrii comunităţii respective. Echipele consulare mobile sunt formate din consuli şi funcţionari consulari ai MD/OC, care organizează această activitate şi sunt dotate cu echipamente tehnice necesare preluării şi procesării serviciilor consulare în regim offline. Cu ocazia acestor consulate itinerante (mobile), se poate procesa o gamă foarte variată de servicii consulare, precum acte notariale, documente de călătorie şi de stare civilă, obţinere de acte din România etc.
Elementul de noutate introdus de MAE prin noua procedură de organizare a consulatelor itinerante (mobile), aprobată în anul 2021 de către ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu, vizează consultarea comunităţilor româneşti astfel încât, la stabilirea oraşelor şi a perioadelor de organizare a consulatelor itinerante, se au în vedere sugestiile şi solicitările comunităţilor româneşti, exprimate în mod direct.
În cursul anului 2021, MAE a organizat 64 de consulate itinerante (mobile), în cadrul cărora au fost procesate peste 15.000 de servicii consulare, fiind astfel efectuate de şapte ori mai multe servicii consulare decât în cele 21 de consulate itinerante (mobile) organizate pe parcursul anului 2020
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.