Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis să interzică accesul în sediile sale pentru persoanele care au călătorit în ultimele 14 zile într-o zonă de risc sau care au intrat în contact cu o persoană diagnosticată sau monitorizată pentru o posibilă infecţie cauzată de COVID-19. De asemenea, completurile de judecată examinează posibilitatea stabilirii de ore pentru soluţionarea cauzelor ori a accesului etapizat al părţilor ori publicului în sălile de şedinţă.
ICCJ a emis marţi, un ordin pentru a preveni răspândirea infecţiilor respiratorii cauzate de COVID-19 şi de gripa sezonieră.
Astfel, ICCJ a decis că lista zonelor de risc legate de răspândirea infecţiilor respiratorii generate de virusul COVID-19 se întocmeşte şi se actualizează, ori de câte ori este necesar, prin grija cabinetului medical din cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, întocmindu-se în acest sens note scrise, pe baza informărilor transmise de către Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, alte instituţii şi autorităţi publice, precum şi a informaţiilor credibile transmise de mass-media.
Nota se comunică personalului Înaltei Curţi de Casaţie şi va cuprinde în mod distinct ţările, teritoriile sau zonele geografice stabilite de autorităţile române competente pentru care este obligatorie respectarea măsurilor de carantină sau autoizolare la domiciliu.
De asemenea, personalul ICCJ, la întoarcerea din concediul de odihnă, au obligaţia de a notifica telefonic cabinetul medical din cadrul instituţiei cu privire la zona geografică în care au călătorit, la starea medicală generală, precum şi dacă, după cunoştinţa lor, au intrat în contact cu persoane diagnosticate sau cu suspiciune de infecţie respiratorie cauzată de COVID-19. Întoarcerea la serviciu se face numai cu avizul verbal pozitiv al cabinetului medical din cadrul ICCJ.
Totodată, persoanele care au călătorit în zonele de risc, care au intrat în contact cu persoane diagnosticate sau cu suspiciune de infecţie respiratorie cauzată de COVID-19 şi care prezintă una sau mai multe dintre următoarele simptome - febră, tuse sau dificultăţi de respiraţie – nu pot reveni la locul de muncă până la vindecare şi sunt obligate să respecte măsurile de protecţie, carantină sau autoizolare dispuse de organele medicale competente. Revenirea la serviciu se face numai cu avizul verbal pozitiv al cabinetului medical din cadrul ICCJ.
Personalul ICCJ care a fost diagnosticat cu gripă sau alte infecţii respiratorii transmisibile, dar şi care prezintă o stare generală alterată şi una sau mai multe dintre următoarele simptome: febră, tuse, dificultăţi de respiraţie, dureri musculare, durere în gât, ori alte manifestări clinice comune ale infecţiilor respiratorii este obligat să nu se prezinte la serviciu imediat după ce constată declanşarea acestei simptomatologii, să înştiinţeze de îndată telefonic cabinetul medical al ICCJ cu privire la această situaţie. Revenirea la serviciu se face numai cu avizul prealabil verbal al cabinetului medical.
De asemenea, completurile de judecată examinează posibilitatea stabilirii de ore pentru soluţionarea cauzelor ori a accesului etapizat al părţilor ori publicului în sălile de şedinţă, cu respectarea dispoziţiilor legale privind publicitatea şedinţelor de judecată.
O altă măsură vizează personalul din compartimentele care lucrează cu publicul şi căruia i se asigură, în măsura posibilităţilor, măşti de protecţie de unică folosinţă şi accesul la gel dezinfectat pentru mâini.
Totodată, igienizarea tuturor spaţiilor din sediile ICCJ se asigură de către personalul de curăţenie de 3 ori pe zi – la începutul zilei de lucru, la ora 14 şi la sfârşitul zilei de lucru.
"Se interzice accesul în sediile Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie al persoanelor care au călătorit în ultimele 14 zile într-una dintre zonele de risc, care au intrat în contact în ultimele 14 zile cu o persoană diagnosticată/monitorizată pentru posibilă infecţie cauzată de COVID-19 şi care prezintă una sau mai multe dintre următoarele simptome: febră, tuse, dificultăţi de respiraţie. Aceste persoane vor fi îndrumate să se adreseze de îndată autorităţilor medicale competente – direcţia de sănătate publică de la domiciliu/locuinţa efectivă – pentru asigurarea de asistenţă medicală şi luarea măsurilor de carantină sau autoizolare prevăzute de lege”, a mai decis ICCJ.
Sursa citată a precizat că prevederile prezentului ordin se aplică tuturor categoriilor de personal din cadrul ICCJ, iar judecătorii ÎCCJ respectă măsurile de protecţie stabilite prin prezentul ordin pe bază de conformare voluntară.
Acest ordin se aplică până în 3 aprilie, cu posibilitate de prelungire.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.