Guvernul a adoptat o hotărâre prin care cei 2.000 de specialişti angajaţi în perioada stării de alertă declarată în contextul pandemiei COVID-19 în direcţiile de sănătate publică şi în serviciile de ambulanţă vor putea fi menţinuţi în sistemul de sănătate. Totodată, documentul prevede înfiinţarea, în cadrul Ministerului Sănătăţii, a unei structuri pentru implementarea şi monitorizarea îndeplinirii jaloanelor din PNRR.
Executivul a anunţat că a adoptat, în şedinţa de luni, o Hotărâre de Guvern pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii.
"Prin Hotărârea aprobată astăzi de Guvern, a fost stabilit cadrul legal pentru organizarea examenelor în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată pentru personalul angajat pe perioada stării de alertă pe cele 2.000 de posturi aprobate pentru personalul contractual din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi al serviciilor de ambulanţă judeţene şi Serviciului de Ambulanţă Bucureşti – Ilfov", au transmis reprezentanţii Guvernului.
De asemenea, documentul aduce modificări ale structurii organizatorice în vederea eficientizării activităţii şi a creşterii capacităţii administrative a Ministerului Sănătăţii.
Astfel, în cadrul ministerului se va înfiinţa o structură de specialitate în vederea implementării reformelor şi de monitorizare a stadiului de îndeplinire a ţintelor şi jaloanelor cu privire la Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, mecanism prin care România poate accesa fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de Redresare şi Rezilienţă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.