Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a declarat, marţi, la Parlament, despre recuperarea de către români a banilor de la Blue Air, că dacă se anulează în Timişoare autobuzul 33 nu vine Fritz să pună autobuze la dispoziţie şi că el nu este nici contabilul şi nici CEO-ul de la Blue Air. Ministrul a arătat că banii trebuie recuperaţi de la companie şi că singura legătură a statului cu Blue Air este că are de recuperat aceste sume înapoi, aceste 300 de milioane cu dobânzi.
”În urmă cu două săptămâni, Lufthansa a anulat 800 de zboruri. Nu a venit Olaf Sholz să îi ducă pe cetăţenii germani aflaţi în diverse situaţii înapoi în Germania. Vorbim de regulamente europene (..) Îi îndemn pe cetăţeni să ceară despăgubiri conform regulamentelor europene iar Guvernul României trebuie să recupereze, de asemenea, sumele cheltuite şi transferate Tarom pentru aceste destinaţii, de la Blue Air”, a spus ministrul despre banii pe care românii trebuie să îi recupereze de la compania privată.
El a precizat că nu îşi doreşte ca Blue Air să intre în faliment şi crede că nici un român nu îşi doreşte acest lucru, pentru că este o companie românească.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Aţi văzut că există agresivitate pe această piaţă în a se ocupa locul lăsat liber de Blue Air. Eu mi-aş dori ca această companie să îşi revină, iar cetăţenii să îşi recâştige încrederea, e foarte important, în Blue Air”, a spus Sorin Grindeanu, precizând că românii trebuie să îşi recupereze banii de la compania Blue Air. ”
Dacă au asigurări acoperitoare nu cred că e o problemă, de la firmele de asigurări care au acoperit. Sunt cazuri şi cazuri. Firma nu a dat faliment, este faza dinaintea falimentului. E extrem exemplul pe care vi-l dau, vă vorbeam de regulamente europene. Vă repet, 800 de curse anulate, cetăţenii şi-au primit banii înapoi. Dacă se anulează în Timişoare autobuzul 33 din Calea Şagului până în centru, nu vine Fritz să pună autobuze la dispoziţie, cetăţenii încearcă, dacă şi-au achiziţionat bilete, să le folosească cumva, să recupereze banii, sau..există diverse soluţii de care aminteau inclusiv cei de la Blue Air. Eu nu sunt contabilul şi CEO-ul de la Blue Air”, a spus Grindeanu.
El a precizat că există foarte multe companii private în acest moment.
”Eu cred că sunt de bună credinţă şi îşi doresc să revină pe piaţă. Singura legătură a statului cu Blue Air este că are de recuperat aceste sume înapoi, aceste 300 de milioane cu dobânzi, asta este legătura statului”, a mai spus Grindeanu.
Ministrul a arătat că Blue Air este ”o companie privată care în octombrie 2020 a a beneficiat de o ordonanţă de urgenţă a unui guvern de dreapta, de 300 de milioane de lei, pentru un ajutor de stat care între octombrie 2020 şi ianuarie 2021 a fost accesat de această companie”.
”În decembrie 2020, această companie a intrat în acea formă premergătoare falimentului, şi anume concordatului. Erau încă în perioada în care încă accesau acea sumă de 300 de milioane. Urmare a unei decizii a unui judecător intri în concordat. Şi acum, când vorbim, se află în această formă”, a spus ministrul.
Sorin Grindeanu a precizat că în iulie, august 2021, această companie a informat Ministerul Transporturilor, pe cel care era titular, domnul Drulă şi ministerul Finanţelor, că nu mai poate să plătească dobânzile aferente aceste sume, de 300 de milioane şi nici ratele, cerând să se renegocieze tot acest cadru.
”Nu au ieşit din această formă de concordat, în iulie anul acesta un judecător le-a prelungit pe încă un an această formă premergătoare falimentului. Mie nu îmi puteţi cere să spun lucruri despre garanţiile care au fost puse de către această companie, când li s-a acordat această sumă de 300 de milioane, din banii tuturor românilor, pe o chestiune care, dacă se vrea să fie cercetată, cred că sunt alţii care pot să o facă. Au accesat aceste sume din octembrie 2020 până în ianuarie 2021, în aceste luni au tras din acest credit. Că statul, în momentul în care a dat cele 300 de milioane, nu a verificat foarte bine situaţia economică, că acele garanţii de care se tot vorbeşte erau în acea perioadă acoperitoare pentru această sumă..Cred că în primul rând trebuie început că acea perioadă, decembrie 2020 când s-a dat acel ajutor”, a mai comentat el.
Grindeanu a completat: ”Dau la o parte faptul că sunt membru în Guvernul României dar, ca cetăţean, aş vrea să ştiu dacă aceste 300 de milioane, daţi ca ajutor de stat din banii tuturor au avut în spate aceste garanţii îndestulătoare pentru că, dacă acum vii să le execuţi, nu Ministerul Transporturilor, există instituţii, nu ştiu dacă lucrurile sunt acoperitoare pentru această sumă”.
”Eu cred că dacă cineva vrea să aşeze foarte bine acest subiect trebuie să înceapă de atunci, acea ordonanţă”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.