Ministrul Transporturilor anunţă că, din 11 august, după reuniunea de la Galaţi pe tema unor măsuri pentru facilitatea transportului cerealelor din Ucraina către restul lumii, a crescut numărul piloţilor care navighează pe canalul Sulina, singura cale navală care poate fi pusă la dispoziţie de România în acest scop. Grindeanu arată că a propus oficialilor ucraineni să folosească, pentru tranzitul navelor care transportă cereale, şi porturile Brăila şi Galaţi.
”S-au căutat soluţii, şi eu spun că le-am găsit, prin care să creştem capacitatea de tranzit prin România a cerealelor în primul rând, capacitatea de tranzit a canalului Sulina pentru că acest canal rămâne singura modalitate de export care, în acest moment, îndeplineşte toate criteriile tratatelor internaţionale. Vă dau două exemple: să creştem numărul de piloţi, şi asta este o măsură pe care deja aproape am finalizat-o pe canalul Sulina, şi, de asemenea, să reuşim, printr-o investiţie pe care o să o finalizăm undeva în octombrie, pe fonduri europene, să putem să navigăm 24 de ore din 24 pe Sulina”, a declarat Sorin Grindeanu, luni seară, la Digi 24.
În prezent, canalul Sulina este practicabil doar pe timp de zi.
Ministrul Transporturilor a explicat că, dacă pentru canalul Sulina existau mai puţin de 40 de piloţi, de la reuniunea de la Galaţi, la care au participat oficiali români, ucraineni, ai Comisiei Europene şi SUA, numărul acestora a crescut la 54 şi va depăşi 60.
”Încercăm să-i reîncadrăm pe foştii piloţi militari, astfel încât să creştem capacitatea de transport. De asemenea, am propus partenerilor din Ucraina, e decizia lor, să folosească mai mult portul Galaţi, să folosească portul Brăila”, adaugă Sorin Grindeanu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.