Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a susţinut, la Consiliul informal al miniştrilor Mediului şi Transporturilor din Uniunea Europeană, că promovarea vehiculelor electrice şi hibride, incluzând maşini, autobuze şi vehicule uşoare, în special în zone urbane, "este una dintre priorităţile noastre naţionale pentru promovarea mobilităţii curate".
Potrivit unui comunicat al Ministerului Mediului, în cadrul lucrărilor Consiliului informal al miniştrilor Mediului şi Transporturilor din Uniunea Europeană, desfăşurate luni şi marţi la Graz (Austria), reprezentaţii statelor membre au dezbătut teme de actualitate: eco-mobilitatea, economia circulară, utilizarea plasticelor şi combaterea poluării marine cu plastic, al 8-lea Plan de acţiune european pentru mediu, managementul deşeurilor şi chimicalelor şi dezvoltarea durabilă.
La întrunire, România a fost reprezentată de viceprim-ministrul şi ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, precum şi de ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
Conform sursei citate, reprezentanţii ţării noastre au susţinut că preocupările în materie de mediu şi schimbări climatice trebuie să devină motorul principal al politicilor de transport şi al deciziilor individuale de investiţie.
"Considerăm că măsurile necesare pentru a aborda aceste provocări pot crea noi căi pentru afaceri la nivel european, amplificate de noi investiţii tehnologice neutre, în special în materie de stocare a energiei. Promovarea vehiculelor electrice şi hibride, incluzând maşini, autobuze şi vehicule uşoare, în special în zone urbane, este una dintre priorităţile noastre naţionale pentru promovarea mobilităţii curate", a declarat Graţiela Gavrilescu.
Potrivit poziţiei exprimate de ministrul român al Mediului, autorităţile locale, în general, şi cele din marile aglomerări urbane, municipii şi oraşe, în particular, au un rol esenţial pentru a evalua şi a satisface necesităţile de mobilitate pentru cetăţeni. Prin urmare, acestea trebuie să fie capabile să întreprindă acţiuni decisive şi, în acest scop, solicită acces la instrumente financiare efective, tehnologice şi informaţionale.
"Trebuie să ne asigurăm că măsurile la nivel local nu au consecinţe neprevăzute, precum creşterea emisiilor în statele membre cu venituri reduse, cauzată de exportul vehiculelor convenţionale din alte state membre. Am făcut deja paşi către o mobilitate curată, dar trebuie să asigurăm că abordarea holistică este completată de o integrare inteligentă a politicii, focusată pe necesităţile şi comportamentul consumatorului precum şi pe angajarea tuturor părţilor interesate, în special a autorităţilor locale", a adăugat Gavrilescu.
În ceea ce priveşte noul Plan de acţiune european pentru mediu, România a solicitat transpunerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă privind mediul şi clima în angajamente şi obiective specifice pentru UE şi statele sale membre.
"România consideră că o mai bună coordonare a politicilor, prin integrarea obiectivelor referitoare la economia circulară şi a celor referitoare la promovarea unei economii cu emisii scăzute de carbon, în cadrul planurilor de acţiune, va angaja un proces de elaborare a legislaţiei şi a dispoziţiilor bugetare în conformitate cu politicile europene şi naţionale de dezvoltare durabilă", a subliniat ministrul Graţiela Gavrilescu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.