Primăria Capitalei va delimita de traficul auto liniile de tramvaie 16, 1 şi 32, pe modelul liniilor 21 şi 41, prin montarea unui gard de oţel, a anunţat, miercuri, primarul general, Gabriela Firea, aceasta fiind una dintre măsurile pe care le va lua municipalitatea pentru fluidizarea traficului. Edilul a precizat că este analizată şi posibilitatea oferirii accesului bicicliştilor pe culoar unic al tramvaiului.
„În ceea ce priveşte dezbaterea privind introducerea sistemului de bandă unică, am luat decizia ca în prima etapă să folosim banda unică construită deja pentru tramvaie. După succesul liniei de tramvai 41 şi după succesul liniei 21, unde a fost montat gard metalic pentru ca maşinile proprietate personală să nu mai intre pe linia de tramvai şi să îngreuneze circulaţia, vom continua acest program de culoar unic pentru liniile de tramvai 16, 1 şi 32”, a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea, în cadrul unui comandament organizat pentru soluţii privind fluidizarea traficului în Bucureşti.
Edilul a spus că, în mai multe capitale europene, accesul autobuzelor, microbuzelor şi salvărilor pe linia de tramvai este folosit „cu succes”, astfel că aşteaptă modificarea Codului Rutier pentru ca exemplul să fie luat şi în Bucureşti.
De asemenea, este analizată şi posibilitatea accesului bicicliştilor pe liniile de tramvai.
„Aşteptăm modificarea de către Guvern a Codului Rutier pentru ca autobuzele să poată circula pe liniile de tramvaie. Am observat că în mai multe capitale europene se foloseşte cu succes această modalitate prin care, acolo unde configuraţia liniei de tramvai permite, să poată să pătrundă şi autobuzul, microbuzele şi salvările. Studiem, acum, din punct de vedere al siguranţei cetăţenilor şi posibilitatea intrării bicicliştilor pe culoarul unic dedicat tramvaiului. (...) Am trimis deja documentaţia către Ministerul Afacerilor Interne şi doamna ministru personal mi-a promis că ne sprijină, pentru că este un proiect bun pentru Capitală şi ar fluidiza foarte mult circulaţia”, a spus Firea.
Primarul Capitalei a precizat că o altă măsură pentru a fluidiza traficul în Bucureşti este şi construirea de parcări de reşedinţă, în unele cartiere, prin compania municipală, pentru că locurile sunt insuficiente, iar bucureştenii parchează pe banda întâi de circulaţie.
„Locurile de parcare din spatele blocului sunt insuficiente, astfel că cetăţenii parchează pe banda întâi. O soluţie nu este de a parca pe banda întâi. Dacă benzile ar fi folosite doar pentru circulaţie, traficul nu ar fi aşa. (...) Ne dorim ca cetăţenii să îşi dorească să călătorească cu transportul în comun şi treptat să renunţe la maşina personală”, a mai spus Firea.
Ea a enumerat proiectele începute anul trecut, precum construirea de parcări supraterane, subterane şi park&ride, extinderea şi supralărgirea Ghencea – Domneşti, pasaj Doamna Ghica cu Colentina, pasaj Petricani – Bucureşti Nord, pasaj Andronache – CF Bucureşti – Constanţa, pasaj acces cartierul Henri Coandă, lărgire şi reabilitarea pasajului CF Pod Constanţa pe şoseaua Bucureştii Noi – Chitila şi lucrările la pasajul Ciurel.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.