Zeci de cercetători şi inventatori, care prezintă 136 de inovaţii, participă, la Galaţi, la Salonul Inovării şi Cercetării - UGAL INVENT. Printre invenţiile prezentate se numără biscuiţi aglutenici, prototipul unei maşini care ar putea fi cea mai rapidă din lume sau o bicicletă cu cinci locuri.
Cea de-a treia ediţie a Salonului Inovării şi Cercetării - UGAL INVEN, organizat la Universitatea Dunărea de Jos, reuneşte 136 de invenţii din domenii variate.
"Este a treia ediţie a Salonului Inovării şi Cercetării, care se desfăşoară sub patronajul Ministerului Inovării şi Cercetării şi care a atins o cifră record, având 136 de înregistrări. La prima ediţie au fost 128, apoi 91 şi iată că acum sunt 136 de
înegistrări, de propuneri de brevete şi cercetări, 20 de entităţi şi şapte persoane fizice care au prezentat un număr de 18 propuneri de brevete", a spus, joi, la deschiderea evenimentului, profesorul Cătălin Fetecău de la Universitatea Dunărea de Jos din Galaţi.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Printre invenţiile prezentate, care acoperă aproape toade domeniile, sunt şi biscuiţii aglutenici şi pateul tartinabil din linte, produse realizate de specialiştii şi studenţii de la Facultatea de Inginerie şi Ştiinţa Alimentelor din cadrul universităţii gălăţene.
"Astăzi am venit pe masă cu două produse şi anume biscuiţii aglutenici, apertiv aglutenic, şi un produs de tip tartinabil şi anume un pateu. Vrem să venim în ajutorul consumatorilor cu produse sănătoase”, spune Carmen Bolea, reprezentată a Facultăţii de Inginerie şi Ştiinţa Alimentelor.
Principalele ingrediente la biscuţii aglutenici sunt făina de orez negru, migadalele, seminţele şi un anumit tip de condimente pentru a oferi savoarea unui biscuite.
”Ştim că ne confruntăm cu acea boală celiacă, lumea prezintă intolerenţă la gluten în acest secol şi noi ca şi facultate vrem să venim în ajutorul lor cu produse sănătoase”, a mai spus Carmen Bolea.
Pateul de linte conţine linte măcinată, amestecată cu ulei, fără coloranţi, fără adaosuri din conservanţi, cu un conţinut ridicat din fibre", a mai spus profesorul gălăţean.
La un alt stand din houl Universităţii, un electrician din Bârlad, a adus prototipul unei maşini despre care spune că poate depăşi recordul mondial de viteză, deţinut în prezent de dragsterul american.
"Este maşina viitorului. Întotdeauna va fi cea mai rapidă pe asfalt sau cea mai performantă pe teren greu. Se bazează pe o nouă metodă de deplasare, nu ţine cont de aderenţa roţii la sol, roţile sunt libere, nu are roţi, motoare. După cum se ştie, cel mai rapid vehicul terestru creat de om este dragsterul american. Modelul acesta va doborî recordul dragsterului. Putem doborî recordul lumii, noi românii. Spper să avem onoarea să facem o maşină românească care să arate ideea aceasta pusă în practică, ea va doborî recordul lumii", afirmă Adrian Roşca, în vârstă de 50 de ani, din Bârlad.
De profesie electrician, el spune că este prima sa invenţie la care a lucrat două luni.
"Este prima mea invenţia. Ca să merg la mama, sunt şapte kilometri de noroi, nu se poate intra nici cu tractorul, nici cu patru ori patru, sau cu şenilata, când zăpada e mare. M-am gândit la o metodă din aceasta, maşina viitorului este maşina legată la sol, care urmăreşte mereu solul şi când va fi pusă real pe orice vehicul va fi cea mai iute din lume sau cea mai performantă pe teren greu", a mai spus bărbatul.
Un alt inventator, în vârstă de 70 de ani din Tecuci, a realizat o bicicletă cu cinci locuri, cu roţi speciale, fără camere, scaunul din faţă este rabatabil ca la o maşină, se poate ridica, glisa, în funcţie de înălţimea persoanei.
Potrivit organizatorilor, evenimentul este o oportunitate excelentă oferită inventatorilor pentru a-şi face cunoscute invenţiile, atât în mediul industrial, cât şi publicului larg, dar şi un bun prilej pentru cercetători de a-şi prezenta produsele inovatoare având oportunitatea de a-şi a stabili relaţii de afaceri de succes.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.