Funcţionarea unui hotel pentru tratament din Eforie Nord a fost oprită temporar după un control al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în urma căruia s-a constatat că erau folosite alimente expirate, mâncarea nu era păstrată la temperatură corespunzătoare, iar în spaţiile de cazare erau mucegai şi obiecte sanitare deteriorate. Verificările au fost declanşate după ce o persoană a reclamat că s-a intoxicat de la mâncarea primită la acest hotel. În momentul controlului erau cazate o sută de persoane, prin Casa de Pensii. ANPC va propune declasificarea hotelului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În urma unei sesizări primite de la un consumator, în care acesta reclama faptul că s-a intoxicat de la mâncarea primită la Hotelul Amalia din Eforie Nord, unde era cazat pentru tratament, Comandamentul Litoral 2024 - structură a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), special creată pentru a supraveghea piaţa în zona litoralului Mării Negre, în sezonul de vacanţă -  a desfăşurat o acţiune de control la unitatea respectivă. Precizăm că afecţiunea acuzată de consumator a fost menţionată şi pe biletul de ieşire din spital, pus la dispoziţie în urma investigaţiilor medicale realizate din această cauză”, a transmis, marţi, ANPC, într-un comunicat de presă.

În urma verificărilor, comisarii ANPC au constatat o serie de abateri de la legislaţie, astfel că au fost date amenzi contravenţionale în valoare de 25.000 de lei şi s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficienţelor, şi relocarea persoanelor cazate, pe cheltuiala operatorului economic.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank
FOTO: ANPC
FOTO: ANPC

În blocul alimentar, s-a constatat folosirea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită, utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate, depozitarea la temperaturi necorespunzătoare a produselor alimentare finite, folosirea unor ustensile de bucătărie neprofesionale şi a unor coşuri fără capac cu acţionare la pedală.

În spaţiile de cazare, se foloseau duşuri cu baterii exfoliate, oxidate, cu garnituri ale căzilor de duş mucegăite, lipseau saltelele de protecţie sau protecţiile pentru perne. La parterul clădirii erau depozitate, în lipsa balconului, diverse materiale, iar din camere lipseau mapele de informare a turiştilor.

FOTO: ANPC
FOTO: ANPC

”Menţionăm că unitatea, clasificată 3 şi 4 stele, funcţionează cu circuit închis, meniul fiind prestabilit de Casa de Pensii. La momentul controlului se aflau cazate 100 de persoane pentru care Casa de Pensii a asigurat suma de 2.500 lei/persoană pentru 16 zile, incluzând cazare, masă şi tratament, în funcţie de pensia fiecărui consumator, aceştia acoperind diferenţa sejurului. În urma acţiunii de control, ANPC va trimite o informare către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului solicitând desclasificarea unităţii din Eforie Nord”, a precizat sursa citată.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.