Formularul digital de intrare în România devine obligatoriu din data de 20 decembrie, putând fi completat începând cu data de 19 decembrie la adresa plf.gov.ro, iar autorităţile au precizat că acest document nu trebuie tipărit, iar verificarea sa nu va afecta timpul de aşteptare, fiind citit automat de dispozitivele poliţiştilor de frontieră.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), Cătălin Chirca, a declarat sâmbătă că în prezent specialiştii fac ultimele testări la această aplicaţie, care va putea fi folosită începând de duminică. 
“Formularul digital de intrare în România va putea fi completat doar electronic din aplicaţia PLF.gov.ro, dezvoltată de STS, pe baza cerinţelor operaţionale stabilite de autorităţile medicale. Aplicaţia PLF.gov.ro va deveni operaţională începând de duminică, 19 decembrie, astfel încât cei care vor intra în ţară în data de 20 decembrie să aibă timpul necesar să completeze formularul. În acest moment, colegii mei realizează ultimele testări de securitate şi de performanţă, iar începând de mâine, de pe orice telefon, tabletă sau calculator cu conexiune la internet va putea fi accesată această aplicaţie”, a explicat purtătorul de cuvânt al STS.
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
 

El a precizat că acest formular cuprinde câmpuri obligatorii cu privire la: identitatea persoanei, mijlocul de transport cu care intră în ţară, istoricul de călătorie din ultimele 14 zile, adresa de destinaţie şi, dacă este cazul, datele minorilor care îi însoţesc. 
“Formularul digital este un instrument foarte util, simplu de utilizat de toate persoanele, însă, în spate are o serie de interconectări complexe cu sistemul informatic al Poliţiei de Frontieră, cu aplicaţia Coronaforms care realizează managementul persoanelor infectate, dar şi cu evidenţa persoanelor. Le recomandăm oamenilor şi le reamintim să completeze toate câmpurile, într-un mod cât mai corect pentru că aplicaţia face validări cu bazele de date ale statului şi va semnala orice greşeală”, a precizat Cătălin Chirca. 
El a transmis şi care este modalitatea prin care poate fi completat acest formular. 
FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea
FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea
“Înainte de a sosi în ţară, cu câteva ore sau chiar câteva minute, se accesează aplicaţia plf.gov.ro şi se introduce o adresă de e-mail. Mai departe accesăm adresa de e-mail, deschidem mesajul şi intrăm în linkul de accesare. Se completează similar cu aplicaţia de certificat digital şi va putea fi folosită foarte uşor de orice persoană. Introducem toate câmpurile obligatorii, iar ulterior salvăm documentul. Odată salvat acesta nu mai poate fi editat, dacă dorim să actualizăm datele, va trebui să completăm un nou formular. Instrumentul digital pe care l-am dezvoltat pentru Ministerul Sănătăţii şi autorităţile medicale vine în sprijinul acestora pentru realizarea anchetelor epidemiologice”, a explicat purtătorul de cuvânt al STS. 
 
Purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră, Fabian Bădilă, a declarat, sâmbătă, că poliţiştii de frontieră află în câteva secunde dacă persoana respectivă are completat sau nu formularul digital de intrare în ţară. 
“Poliţistul de frontieră efectuează formalităţile de control prin verificarea automată a paşaportului sau cărţii de identitate pentru a stabili dacă sunt îndeplinite condiţiile de intrare în ţară. Poliţiştii de frontieră vor verifica autenticitatea şi valabilitatea certificatului verde. După citirea automată a acestor date, în aplicaţia Poliţiei de Frontieră, într-un interval de câteva secunde, poliţistul primeşte confirmarea existenţei sau inexistenţei formularului digital de intrare în România. În funcţie de rezultatul verificării, datele sunt trimise către Direcţia de Sănătate Publică în vederea luării măsurilor ce se impun. Documentul nu trebuie tipărit, el este citit automat prin intermediul dispozitivelor aflate la dispoziţia Poliţie de Frontieră.Verificarea existenţei sau inexistenţei PLF-ului nu va afecta timpul de aşteptare la controlul de frontieră, având în vedere că este citit automat în dispozitivele noastre”, a transmis Fabian Bădilă. 
FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea
FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea
El a exemplificat şi cu câteva situaţii care se pot întâlni în momentul controlului la frontieră.  
“Dacă persoana a completat PLF şi nu se impune carantina, aceasta trece prin punctul de frontieră fără alte măsuri. Dacă persoana a completat PLF şi se impune carantina în funcţie de zona sau ţara din care vine, DSP dispune măsura carantinării.  Persoana nu a completat PLF şi se impune carantina în funcţie de zona sau ţara din care vine. DSP dispune măsura carantinării, măsura se comunică judeţului şi persoana are obligaţia legală de a completa în termen de maxim 24 de ore de la data trecerii prin frontieră acest PLF. În caz contrar, DSP dispune sancţionarea contravenţională”, a declarat purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră.
El a precizat că pentru necompletarea formularului digital de intrare în România, este aplicată o amendă între 2.000 – 3.000 de lei.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.