Continuarea lucrărilor la pasajul Ciurel se va face în baza unor termene clar stabilite, astfel încât să nu fie depăşită ultima dată avansată pentru finalizarea lucrării, respectiv martie 2018, a declarat miercuri, în timpul unei vizite pe şantier, primarul ales al Capitalei, Gabriela Firea, precizând că, de acum, nicio investiţie nu va fi demarată fără consultarea cetăţenilor.
Firea a anunţat constructorii că în cel mai scurt timp îi va invita la Primărie pentru a stabili termene clare de finalizare în bune condiţii a lucrărilor din zona Ciurel, obiectiv care trebuia să fie făcut în cinci ani, dar lucrările durează deja de nouă ani.
“Am fost astăzi la unul dintre cele mai importante obiective de investiţii ale Capitalei, lucrare ce vizează penetraţia şi racord Splaiul Independenţei - Ciurel -Autostrada Bucureşti-Piteşti, un sistem rutier de tip drum expres, o alternative la Bulevardul Iuliu Maniu, cel mai poluat din Europa. Şi în acest caz, ca în multe altele, nimic nu a mers cum era prevăzut iniţial, o lucrare ce trebuia terminată în cinci ani, n-a fost finalizată nici după nouă ani de la încheierea contractului. Contractul de execuţie a fost semnat cu asociaţia JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct - Tehnologica - Proiect Bucureşti, pe 25 octombrie 2007”, a spus primarul ales al Capitalei.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Proiectul a fost împărţit în trei tronsoane, lungimea totală a lucrării fiind de 17 kilometri, în prezent lucrarea fiind în prima etapă, respectic realizarea nodului Virtuţii cu un pod metalic suspendat de cabluri amplasat diagonal peste Dâmboviţa, unul de beton armat peste Şoseaua Virtuţii şi rampele de acces aferente.
În cea de-a doua etapă ar urma să se realizeze tronsonul între Şoseaua Virtuţii şi Şoseaua de Centură, cu un pod clasic peste aceasta, iar în cea de-a treia etapă, tronsonul de legatură cu autostrada A1.
“Lucrarea trebuia finalizată în 2012, dar pentru că lucrurile nu au fost stabilite foarte clar de la bun început, a urmat un şir lung de amânări şi întârzieri. Protestele oamenilor din zonă care nu au fost consultaţi, procesele în instanţă, anularea unor acte administrative tot în instanţă, exproprieri făcute în pas de melc, lipsa unui PUZ, toate acestea au dus la situaţia de faţă. În calitate de primar general, împreună cu reprezentanţii Consiliului General, ai firmelor implicate în proiect şi cu toţi factorii implicaţi, voi stabili termene exacte pentru ca această lucrare extrem de importantă pentru toţi bucureştenii să fie terminată cât mai repede”, a mai spus Gabriela Firea.
În prezent, lucrarea este finalizată doar în proporţie de 12,8 la sută, ultimul termen fiind 2018.
Reprezentanţii constructorilor au precizat că până acum s-au confruntat cu mai multe probleme din cauza reţelelor edilitare, pentru că sunt extrem de multe şi necunoscute ca poziţie, dar mai sunt şi probleme care ţin de partea de mediu sau de zona de arheologie, pentru că în zonă a fost descoperit un sit arheologic.
Pe de altă parte, aceştia i-au transmis primarului Capitalei că este necesară renegocierea unor termeni financiari, din cauza schimbării standardelor în construcţii.
"România a trecut la eurocoduri, iar acest proiect a fost gândit în faza iniţială, în 2007, pe standardele româneşti. Ca ajutor din partea beneficiarului ar putea fi plata la timp a facturilor şi un ajutor în relaţia cu furnizorii de utilităţi şi deţinătorii de reţele edilitare, care au o poziţie destul de strictă în găsirea unor soluţii”, i-a transmis contructorului primarului ales.
Acesta a mai precizat că până acum lucrările au costat în jur de 63 de milioane de lei şi sunt plăţi întârziate în valoare de aproximativ cinci milioane de lei.
"În prezent, este nevoie de mai multe avize pentru continuarea lucrării, este nevoie de acţiunea de degajare a terenului pentru a se continua şantierul şi de realizare a PUZ din acest perimetru. Toate aceste lucruri se pot realiza împreună cu municipalitatea şi, bineînţeles, cu executanţii. Este vorba de majorări pentru anumite plăţi, care au intervenit pentru că s-a constatat că faţă de faza de proiectare au apărut şi alte lucrări”, a spus Gabriela Firea.
Directorul general al Direcţiei Generale Infrastructură, Cosmin Gheorghiu, a explicat că este nevoie de nişte modificări de soluţie tehnică, ceea ce înseamnă negocierea unor preţuri noi, pentru că este vorba de nişte lucruri care nu au existat în oferta iniţială şi, conform legislaţiei achiziţiilor, trebuie făcută negocierea pe preţ.
"Din punctul nostru de vedere, al municipalităţii, nu este niciun fel de problemă. Pentru faza a doua a proiectului este nevoie de PUZ în primul rând, pentru că acolo se lucrează pe PUZ Sector 6, care este contestat în instanţă. Deci urmează rezolvarea PUZ şi vom tronsona execuţia, întâi pe două benzi, astfel încât să poată fi utilizată”, a spus directorul din cadrul PMB.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.