Furnizorul şi distribuitorul de energie Electrica a anunţat miercuri că a adoptat toate măsurile necesare pentru ca activitatea companiilor din grup să se desfăşoare în condiţii normale, iar până în prezent au fost limitate doar activităţile care presupun interacţiunea cu clienţii şi accesul în locuinţe, fiind totodată reprioritizate lucrările planificate, astfel încât să diminueze întreruperile programate ale alimentării cu energie electrică.
Electrica mai anunţă că la nivel grupului lucrează 8.247 de angajaţi şi nu a încetat sau renunţat la niciun contract de muncă, şi nici nu are situaţii de salariaţi aflaţi în şomaj tehnic, ca răspuns la criza generată de Covid-19.
"În lupta împotriva Covid-19, Electrica a adoptat toate măsurile necesare, astfel încât activitatea companiilor din cadrul grupului să continue să se desfăşoare în condiţii normale. (...) Până la acest moment, au fost limitate doar activităţile care presupun interacţiunea cu clienţii şi/sau accesul în locuinţele clienţilor şi au fost reprioritizate lucrările planificate, astfel încât să diminuăm întreruperile programate ale alimentării cu energie electrică", arată un comunicat transmis de companie Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Electrica precizează că încă de la începutul perioadei de criză a fost actualizat cu promptitudine planul de rezilienţă existent la nivelul grupului pentru a răspunde situaţiei excepţionale în care ne aflăm şi pentru a limita o potenţială extindere a Covid-19.
De asemenea, au fost identificate activităţile esenţiale şi rolurile critice, a fost asigurat personal de rezervă şi au fost definite trei scenarii de acţiune pe nivele de escaladare în funcţie de evoluţia situaţiei din mediul extern companiei, în baza cărora a fost elaborat câte un plan de rezilienţă pentru fiecare societate din cadrul grupului, mai informează compania.
"În această perioadă fără precedent pe care o traversăm cu toţii, suntem constienţi de rolul vital pe care îl are energia electrică în comunitate şi vrem să vă asigurăm că Grupul Electrica depune toate eforturile pentru a-şi îndeplini, cu maximă responsabilitate, angajamentul de a distribui şi furniza energie electrică la standarde înalte de calitate. Asigurăm clienţii noştri care au nevoie constantă de serviciile furnizate de Grupul Electrica că avem planuri de măsuri implementate pentru asigurarea continuităţii activităţilor, parametrizate în funcţie de evoluţia situaţiei, şi că nu anticipăm dificultăţi semnificative în continuarea alimentării cu energie electrică", se precizează în comunicat.
Reprezentanţii Electrica spun că monitorizează în permanenţă contextul naţional şi internaţional pentru a limita orice riscuri potenţiale şi pentru a fi pregătiţi să răspundă într-un timp cât mai scurt situaţiilor generate de evoluţia situaţiei din România.
"Pentru diminuarea riscului de infectare cu Covid-19, încurajăm clienţii să#steaacasa şi să folosească modalităţi de relaţionare indirecte, prin Internet sau telefonic, pentru soluţionarea diverselor solicitări, apelând la metodele de plată online. Contul MyElectrica, internet banking şi mobile banking reprezintă modalităţi alternative funcţionale şi sigure de plată pentru facturile de energie electrică sau gaze naturale. De asemenea, dacă sunt necesare intervenţii la domiciliul utilizatorilor, aceştia sunt rugaţi să informeze în prealabil angajaţii Electrica în cazul în care se află în situaţii speciale, de carantină sau autoizolare, pentru a putea pune în aplicare procedurile existente de intervenţie în condiţii speciale", mai menţionează compania.
Electrica arată că siguranţa angajaţilor rămâne o prioritate pentru grup.
"La această dată, la nivelul întregului grup avem 8.247 de angajaţi şi, alături de partenerii sociali, acordăm prioritate siguranţei şi bunastării lor. Nu am încetat sau renunţat la niciun contract de muncă şi până la această dată nu avem situaţii de salariaţi aflaţi în şomaj tehnic, ca răspuns la criza generată de Covid-19. Pentru limitarea răspândirii Covid-19 şi pentru protejarea angajaţilor, inclusiv a celor cu rol operaţional, am implementat conceptul de telemuncă, acolo unde a fost posibil", informează grupul.
Totodata, Electrica a limitat sau suspendat temporar accesul în anumite locaţii, inclusiv în centrele de relaţii cu clienţii şi a redirecţionat comunicarea şi corespondenţa către canale electronice alternative.
"La nivelul companiilor din cadrul grupului, a fost extins sistemul de semnătură electronică care ne permite, pentru procesele decizionale şi administrative, să lucrăm eficient de la distanţă, fără afectarea semnificativă a activităţilor de decizie şi suport. De asemenea, sistemele de tele şi video conferinţă ne facilitează interacţiunea, procesele de coordonare, comunicare şi decizionale. Pentru protejarea angajaţilor a căror prezenţă este necesară la sediu, am luat, în primul rând, măsuri de prevenţie, care constau în asigurarea echipamentelor de protecţie (măşti, mănuşi de protecţie, soluţii dezinfectante etc.), anularea tuturor deplasărilor sau întâlnirilor care nu sunt esenţiale în desfăşurarea activităţii, impunerea unui număr maxim de persoane care pot participa fizic la o întâlnire în linie cu cerinţele legislaţiei în vigoare, igienizarea locaţiilor/birourilor la interval scurte de timp, etc.", arată reprezentanţii grupului.
Pentru protejarea personalului care trebuie să rămână în prima linie, angajaţii Electrica care desfăşoară activităţi în instalaţii şi asiguraă continuitatea alimentării cu energie electrică, s-au asigurat materiale de protecţie, o măsură care se va aplica pe toată perioada stării de urgenţă.
"Echipa de management monitorizează în permanenţă performanţa financiară şi lichiditatea companiilor din grup pe mai multe paliere, pentru asigurarea disponibilităţii fondurilor necesare pentru desfăşurarea activităţii, prin analizarea cu prioritate a fluxului de lichidităţi, inclusiv a impactului pe care modificările legislative îl pot avea asupra activităţilor grupului. Se urmăreşte securizarea colectării încasării facturilor de la clienţi, utilizarea structurii de servicii bancare de concentrare a lichidităţii (cash pooling) implementată la începutul acestui an, precum şi finanţările disponibile pentru companiile din grup. Pe măsură ce informaţii suplimentare vor fi disponibile, echipa de management va analiza efectele acestora asupra activităţii companiilor din grup şi asupra rezultatelor financiare", arată Electrica.
De asemenea, reprezentanţii Electrica spun că la momentul în care se va putea stabili impactul Covid-19 asupra rezultatelor financiare ale grupului pentru anul în curs şi dacă acest impact va fi considerat semnificativ, informaţiile vor fi puse la dispoziţia investitorilor.
Grupul Electrica oferă servicii la circa 3,8 milioane de utilizatori şi are o arie de cuprindere naţională - cu organizare în trei zone pentru distribuţia energiei electrice: Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord, şi pe cuprinsul întregii ţări pentru funizarea energiei electrice şi pentru întreţinere şi servicii energetice.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.