Noul ministru al Afacerilor Interne, Dragoş Tudorache, a spus, miercuri, că una dintre priorităţile mandatului său este continuarea reorganizării sistemului de răspuns la situaţii de urgenţă şi că doreşte testarea practică a noului cadru normativ pentru intervenţiile ISU creat după tragedia de la clubul Colectiv.
”O prioritate a mea este să continui ceeea ce s-a început deja imediat după tragedia de la Colectiv, şi anume reorganizarea sistemului de răspuns în situaţii de urgenţă”, a declarat Tudorache în prima sa conferinţă de presă susţinută în calitate de ministru al Administraţiei şi Internelor.
Noul ministru a spus că au fost făcute reforme importante în reorganizarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi că lucrurile au fost mult îmbunătăţite în privinţa cadrului legislativ încă din primele luni ale anului.
"Din punctul meu de vedere, rezultatul la care s-a ajuns este unul bun, din punct de vedere normativ. Ceea ce trebuie să facem acum este să ne asigurăm că acest cadru normativ nou, mult mai simplificat şi cu potenţial de operaţionalizare mult mai bun, să şi funcţioneze în practică”, a mai spus demnitarul.
El speră să nu existe situaţii în care "să trebuiască să fie dovedite deja rezultatele acestei reforme”.
Dragoş Tudorache a mai spus că intenţionează să organizeze, în următoarea perioadă, un exerciţiu în care să fie testat modul în care funcţionează reformele impuse de noul cadru normativ.
Guvernul a modificat, printr-o Hotărâre, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), precum şi atribuţiile serviciilor de urgenţă profesioniste, încă o etapă a măsurilor de îmbunătăţire a activităţii acestei instituţii, asumate la începutul mandatului guvernamental, după tragedia de la clubul Colectiv.
Noile măsuri organizatorice au drept scop eficientizarea activităţii pe linia prevenirii, pregătirii, protecţiei comunităţilor şi realizării intervenţiilor în strânsă corelare cu specificul situaţiei operative de la nivelul fiecărui judeţ, prin realizarea unei structuri organizatorice funcţionale şi adaptate nevoilor actuale ale instituţiei, pentru extinderea competenţelor instituţiilor din subordine.
În acest sens, au fost înfiinţate patru noi structuri, din care două la nivel de direcţie, una de nivel de serviciu şi una de nivel compartiment. Acestea vor avea atribuţii în ceea ce priveşte pregătirea pentru intervenţie a personalului operativ, pregătirea populaţiei să reacţioneze în cazul unor situaţii de urgenţă, planificarea exerciţiilor şi a managementului stărilor excepţionale, respectiv a achiziţiilor publice.
Totodată, actul normativ aduce clarificări în ceea ce priveşte modul de avizare şi aprobare a atribuţiilor specifice compartimentelor funcţionale din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.
În urma incendiului din 30 octombrie 2015, şi-au pierdut viaţa 64 de persoane, iar alte aproximativ 100 au fost rănite.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.