Ministrul Educaţiei, Daniel David, a explicat, vineri seară, ce-i împinge pe tineri către consumul de droguri şi a reiterat ideea că valorile care îi împiedică să recurgă la aceste substanţe se învaţă acasă, în familie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Întrebat, vineri, la Medika TV, ce-i mână pe tineri către consumul de droguri, ministrul Educaţiei, psiholog, a afirmat: ”Uneori consumul de droguri vine pe linia a ceea ce noi în psihologie numim întărire negativă. Consum droguri ca să eviti ceva neplăcut. De exemplu - stres, depresie, anxietate, faptul că sunt nemulţumit de propria viaţă. Deci consum drog pentru a evita ceva negativ. În cazul altora, consumul de droguri este asociat cu întărire pozitivă. Consum droguri pentru că consumul îmi produce plăcere. Nu neapărat că evit ceva negativ, îmi produce plăcere. Iar în cazul altora, e o combinaţie între cele două mecanisme, întăriri pozitive şi întăriri negative”.

Potrivit lui Daniel David, aceste mecanisme psihologice de bază sunt amplificate, mai ales în zona preadolescenţei şi în zona adolescenţei, când emoţiile negative sunt mult mai puternice, cu atât mai mult dacă au în jur exemple.

”Adolescenţii şi preadolescenţii au tendinţa să copieze acele comportamente, automat totul se complică. Şi, de asemenea, adolescenţii, preadolescenţii mai au şi o creştere a nivelului de impulsivitate, tind să caute să fie rebeli, să iasă din reguli, să forţeze limite. Şi, iarăşi, dacă la îndemână ai droguri, grupuri care consumă droguri, în cazul lor, acest comportament va creşte în frecvenţă, în intensitate”, a adăugat ministrul Educaţiei.

Acesta consideră că actualul sistem de învăţământ nu-I învaţă pe copii ce este important şi, mai ales, de ce este important: ”Foarte mulţi ne focalizăm pe cunoştinţe, uităm să transferăm competenţe, dar, repet, responsabilitatea nu este doar a şcolii. Când ajungi la şcoală, tu ar trebui deja să ai nişte valori despre ce-i bine, ce-i rău. De aceea vorbeam de bunul simţ, cei şapte ani de acasă. Acum nu mai sunt şapte, că îi aducem mai repede în sistem, dar totuşi nu te opreşte nimeni să faci de la o vârstă mai fragedă această pregătire valorică”.

Ministrul crede că ”simplul fapt că suntem părinţi, simplul fapt că ne iubim copiii, simplul fapt că vrem să fim buni părinţi, nu înseamnă că şi ştim cum să fim buni părinţi”.

”De aceea există (…) parenting, sau proceduri de cum să-ţi creşti copiii, cum să fii un bun părinte, astfel încât atunci când simţi că ai probleme în interacţiunea cu copiii, atunci când simţi că nu mai ştii ce se întâmplă cu copiii tăi, că încep să aibă probleme, îi încurajez pe toţi să apeleze la specialişti în psihologie. Pentru că atunci când te doare un dinte mergi la un stomatolog, atunci când ai o problemă cu inima, mergi la un cardiolog. Când ai o problemă în relaţiile interpersonale cu copiii sau în familie, apelează la un specialist în psihologie. Nu căuta singur, este pierdere de vreme”, a mai declarat ministrul.

Potrivit acestuia, ”suntem în plină revoluţie industrială, lucrurile pe care le-am învăţat cândva pentru a fi bun părinţi de multe ori nu mai funcţionează”.

”Ei, dacă simţi că eşti depăşit (…) apelează la un specialist că este păcat să îţi sacrifici, ca să spun aşa, nu numai copilul, ci şi relaţia ta cu copilul”, a conchis ministrul Educaţiei.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.