Consiliul Naţional al Elevilor a transmis, miercuri seară, că reorganizarea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), conform proiectului suspus dezbaterii, va căpăta o formă profund politizată şi neprofesionalizată, departe de necesităţile reale ale educaţiei din România. Elevii propun câteva măsuri de care consideră că Ministerul educaţiei trebuie să ţină seama ”în mod vehement”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În ultimele zile, Ministerul Educaţiei a readus pe agenda publică  reorganizarea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, care, conform proiectului, va căpăta o formă profund politizată şi neprofesionalizată, departe de necesităţile reale ale educaţiei din România. De aceea, Consiliul Naţional al Elevilor atrage atenţia asupra necesităţii adoptării unui set de măsuri urgente, faţă de care Ministerul Educaţiei ar trebui să ţină cont în mod vehement”, au transmis, miercuri seară, elevii.  

Măsurile propuse e acestea sunt:  

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
  1. Consiliul ARACIP trebuie să fie format STRICT din experţi evaluatori, cu o experienţă vastă, care să fie selectaţi pe baza unei proceduri interne transparente, pentru a nu subordona ARACIP-ul unor grupuri de interese; 

  1. Organizarea formărilor anuale pentru membrii comisiilor de evaluare şi asigurare a calităţii din şcoli şi pentru entităţile interesate de acest domeniu, cum este Consiliul Naţional al Elevilor (simulări de evaluări externe pe care le organizează experţii din teritoriu, abordarea şi explicarea standardelor de calitate etc.); 

  1. Includerea, pe site-ul ARACIP, a unei secţiuni cu soluţii pentru remedierea punctelor deficitare des întâlnite în unităţile de învăţământ, reieşite din rapoartele periodice/anuale; 

  1. Ministerul Educaţiei ar trebui să oblige şcolile care nu au fost supuse evaluării periodice să fie evaluate – eventual să ofere şi fondurile necesare pentru evaluarea ARACIP, în cazul în care aceasta ar fi problema; 

  1. Entităţile interesate (reprezentanţii elevilor, ai părinţilor, ai angajaţilor din învăţământ etc.) să poată participa la şedinţele Consiliului ARACIP cu statut de observator; 

  1. Înfiinţarea uneia dintre comisiile consultative ale ARACIP care să aibă rolul de a formula soluţii pentru remedierea deficienţelor întâlnite des în teritoriu, din care să facă parcă experţi în evaluarea, dar şi alte entităţi interesate. 

Elevii consideră că ”ARACIP trebuie să ofere soluţii pentru problemele des întâlnite”.  

Potrivit Consiliului Naţional al Elevilor, ”Ministerul Educaţiei trebuie să-şi asume şi să remedieze de urgenţă situaţia celor 1.785 de unităţi şcolare cu personalitate juridică care nu au fost niciodată evaluate de când a apărut ARACIP, timp în care ar fi trebuit să aibă loc trei evaluări externe în aceste instituţii”.  

” Conform Legii calităţii în educaţie, evaluarea nu se face la solicitarea ARACIP, ci la solicitarea furnizorului de educaţie. Fostul preşedinte ARACIP, Şerban Iosifescu, a arătat cum, în ultimii doi ani, Ministerul Educaţiei nu a mai realizat acest contract, iar ARACIP, conform legii, nu are cum să evalueze şcolile. Cineva trebuie să ceară instituţiei evaluarea externă a şcolilor: fie Ministerul Educaţiei, fie chiar şcolile. Mai mult decât atât, toţi actorii implicaţi trebuie să înţeleagă că reformarea ARACIP trebuie să presupună o viziune pe termen scurt, mediu şi lung, care să ducă la crearea unei culturi a calităţii, nu la nişte modificări din pix, total aberante, care ar reprezenta triumful unor grupuri de interese. De aceea, Consiliul Naţional al Elevilor îndeamnă la responsabilitate din partea Ministerului Educaţiei, care a permis ca aproape 2000 de unităţi de învăţământ să nu treacă printr-o evaluare externă a calităţii”, au mai transmis elevii.  

Ministerul Educaţiei a anunţat, luni seară, ce propuneri va lua în calcul în urma dezbaterii publice a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar. Una dintre propunerile agreate este limitarea numărului de mandate pentru preşedintele ARACIP. 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.