Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) dezbate, în şedinţa de joi, un proiect de hotărâre care vizează contractarea de împrumuturi în valoare de peste la 185 de milioane de lei. Mare parte a sumei urmează a fi folosită pentru investiţii, unele dintre ele aprobate de mai mulţi ani, în timp ce peste 36 de milioane de lei au ca destinaţie refinanţarea datoriei publice locale scadente în semestrul al doilea al acestui an.
Ordinea de zi a şedinţei de joi a CGMB include un proiect de hotărâre privind aprobarea contractării şi/sau garantării unor finanţări rambursabile interne/externe în valoare totala de până la 185.907.633, 54 lei.
Conform proiectului publicat de municipalitate, ”se aprobă contractarea şi/sau garantarea unor finanţări rambursabile interne/externe în valoare totală de până la 185.907.633, 54 lei, cu o perioadă de maturitate de până la 10 ani”.
Contractarea finanţărilor se va face astfel: o finanţare rambursabilă internă/externă în valoare de până la 150.000.000 lei pentru realizarea unor investiţii publice de interes local şi o finanţare rambursabilă internă/externă în valoare de până la 35.907.633, 54 lei pentru refinanţarea datoriei publice locale provenită din ratele de capital scadente în semestrul II 2022, aferente finanţărilor rambursabile contractate direct de Municipiul Bucureşti.
În ceea ce priveşte creditul pentru investiţii, printre investiţiile publice de interes local se numără unele care au fost aprobate în urmă cu mai bine de un deceniu.
Astfel, 50 de milioane de lei ar urma a fi folosiţi pentru Reabilitatea sistemului de termoficare al Municipiului Bucureşti (şapte obiective însumând o lungime de traseu de 31,621 km), investiţii aprobate prin hotărâri ale CGMB în anii 2018 şi 2021. Alte 40 de milioane de lei vor fi alocaţi, conform proiectului, Reabilitare Sistem Rutier şi Linii de Tramvai - Reabilitare unica Şoseaua Pantelimon, între Şoseaua lancului şi limita administrativă, investiţie aprobată în anul 2007.
Tot în 2007 a fost aprobată şi investiţia „Modernizarea unor artere de penetraţie, străpungeri, supralărgiri şi pasaje rutiere şi pietonale - Penetraţie Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucureşti-Piteşti”, pentru care este nevoie de 30 de milioane de lei.
Pe lista investiţiilor care au nevoie de finanţare şi care ar putea prim bugete din împrumuturi se numără şi Consolidarea, reabilitarea, extinderea si restaurarea faţadei imobilului din B-dul Regina Elisabeta nr. 29-31, sector 5 şi Penetraţie Prelungirea Ghencea – Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea, între Strada Braşov si Terminal Tramvai 41, pentru fiecare dintre cele două investiţii fiind nevoie de câte 10 milioane de lei.
Câte cinci milioane de lei ar urma a fi alocate pentru proiectele „Modernizare sistem rutier şi linie de tramvai - Reabilitare unică Bulevardul Aerogării între Sos. Bucureşti-Ploieşti şi Str. Alexandru Şerbănescu” şi „Străpungere Bulevardul Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu”; proiecte aprobate iniţial în anii 2006-2007.
Din împrumutul de 35,9 milioane de lei ar urma a fi refinanţate rate de capital scadente în semestrul II 2022, aferente finanţărilor rambursabile contractate direct de municipiul Bucureşti, fiind vorba despre ratele de la un credit bancar şi din cinci convenţii de împrumut cu Ministerul Finanţelor Publice.
”Prin contractarea unor finanţări rambursabile interne/externe în valoare totala de până la 185. 907. 633, 54 lei, se obţin următoarele avantaje: se va asigura constructorilor un flux corespunzător de disponibil pentru respectarea graficelor de execuţie şi se vor diminua riscurile de demobilizare, reducerea ritmului de lucru ca urmare a întârzierilor la plată şi aplicarea de penalităţi pentru depăşirea termenelor de plată”, se arată în raportul de specialitate la proiectul suspus dezbaterii consilierilor generali.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.