Consilierul de stat Mădălina Turza, coordonatoare a Programului Naţional – DIN GRIJĂ PENTRU COPII, a anunţat că din 5 ianuarie, când a fost operaţionalizată linia permanentă pentru copii - 119, au fost primite 19.489 de apeluri, dintre care 5.006 de cazuri au fost soluţionate prin consiliere, referire către servicii de specialitate, mediere sau intervenţie în regim de urgenţă, iar 4.717 cazuri la nivel naţional sunt în lucru, ceea ce înseamnă că sunt în derulare anchete sociale, monitorizări, servicii de consiliere şi intervenţie
„Să vă spun câteva noutăţi despre eficienţa implementării numărului 119 şi să vă informez că, începând din această lună, vom transmite regulat publicului larg informaţii despre statiscile care rezultă de la nivelul numărului unic pentru copii 119, a tipurilor de cazuistică apărute şi a felului în are specialiştii din Direcţia Copilului intervin. Au fost realizate, de la data de 5 ianuarie şi până acum, 19.489 de apeluri către numărul unic 119. Apeluri care au reprezentat diferite mesaje de la populaţie şi de la copii. Dintre acestea 9.723 de apeluri au reprezentat efectiv cazuri sau situaţii grele în care s-au aflat copiii şi din care aceştia au fost salvaţi. Până în prezent, 5.006 de cazuri au fost soluţionate prin consiliere, referire către servicii de specialitate, mediere sau intervenţie în regim de urgenţă. În acest moment în care noi vorbim, 4.717 cazuri la nivel naţional sunt în lucru, adică se află în derulare anchete sociale, monitorizări, servicii de consiliere şi intervenţie. În perioda ianuarie – februarie 2022 direcţiile de protecţie a copilului din ţară au efectuat 280 de misiuni de urgenţă în teren şi peste 1.700 de fişe de caz sunt în acest moment închise, însemnând faptul că tot atâtea situaţii de risc la adresa copilului au fost soluţionate prin diferite măsuri de intervenţie”, a declarat Mădălina Turza, într-o conferinţă de presă susţinută vineri la Palatul Victoria.
Ea a mai spus că au fost situaţii variate de copii abuzaţi sexual, copii care cer ajutorul pentru consiliere în situaţii de marginalizare sau bullying, cât şi copii care vor să se sinucidă.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
„Cazurile care apar la numărul 119 sunt de cele mai multe ori răvăşitoare. Avem copii salvaţi din situaţii de abuz sexual, copii care cer ajutorul pentru consiliere în situaţii de marginalizare sau în situaţii de bullying. Şi mai grav decât atât, avem copii care sunt în pragul suicidului şi sună la acest număr. E un serviciu care funcţionează non-stop, 24 de ore din 24 de ore şi care este destinat copiilor, însă toţi oamenii care ştiu că pot ajuta un copil, pot suna oricând şi pot face acest gest civic”, a conchis Turza.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.