Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Consiliului Judeţean Cluj a avizat favorabil Planul Urbanistic Zonal al viitorului Metrou de la Cluj.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Este un proiect de o importanţă strategică pentru comunitatea clujeană şi pentru întreg judeţul, motiv pentru care am acţionat cu maximă celeritate, astfel încât acesta să avanseze în cel mai rapid mod posibil", a declarat Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj şi al Comisiei de Urbanism.

În cadrul şedinţei comisia a decis, cu unanimitate de voturi, să dea un aviz de principiu favorabil.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

"Avizul final urmează a fi redactat în cel mai scurt timp posibil, imediat după adoptarea Hotărârii de Guvern referitoare la exproprieri şi după includerea în documentaţie a recomandărilor formulate de specialiştii din cadrul comisiei", au precizat reprezentanţii CJ Cluj.

Guvernul a adoptat, în 28 decembrie, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.
 
Astfel, se are în vedere construcţia unei linii de metrou uşor cu o lungime 21,03 km, cu 19 staţii subterane şi un depou suprateran.
 
Amplasamentul este în municipiul Cluj-Napoca şi comuna Floreşti. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca şi UAT Comuna Floreşti.
 
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 10.112.816 mii lei, iar finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile (inclusiv PNRR), de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca şi al UAT Comuna Floreşti, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
 
Obiectivele principale ale obiectivului de investiţii sunt:
1. Îmbunătăţirea atractivităţii sistemului de transport public durabil metropolitan în vederea accesării rapide a oportunităţilor socio-economice din zona aflată pe axa est-vest a municipiului Cluj-Napoca;
2. Creşterea economică şi a gradului de ocupare a forţei de muncă prin asigurarea unei capacităţi de transport îmbunătăţite pentru deservirea axei est-vest a zonei metropolitane;
3. Reducerea impactului activităţilor de transport (poluarea aerului şi zgomotul) asupra mediului în cadrul zonei, prin asigurarea unei axe de transport durabil care să contribuie la redistribuţia modală de la transportul cu autoturismul personal.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.