Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) şi-a dat acordul pentru implementarea celorlalte trei trasee de biciclete din zona centrală a Capitalei, de 17 kilometri, 10 kilometri şi, respectiv, 11,6 kilometri lungime.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Un consilier general USR a spus că pistele ar trebui amenajate pe trasee drepte, nu în zig-zag.

„Stimată colegă, haideţi să vă explic ceva. Este foarte bine ce aţi observat dumneavoastră, sunt de acord că ele nu trebuie să fie în zig-zag, dar la momentul acesta în care trăim în acest oraş pe care sigur îl cunoaşteţi, asta ne-a fost dat. Că vi le-am dat mai târziu, că nu erau, astea sunt de-ale dumneavoastră, aşa. Poate vom face o pistă de-asta dreaptă prin Parâng”, a replicat viceprimarul Aurelian Bădulescu.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Consilierul PMP Iliescu a ridicat în dezbaterea pe proiect problema voucherelor de 500 de lei pentru achiziţionarea de biciclete, date anul trecut de Primăria Capitalei, spunând că unul dintre beneficiari nu a putut cumpăra o bicicletă pentru copilul său pentru că a fost refuzat la magazin pe motiv că voucherul este destinat doar pentru adulţi.

„Noi am acordat acele 30.000 de vouchere. Ele sunt date pe CNP, iar acum un parinte care are un voucher şi vrea să cumpere o bicicletă pentru copilul lui, dar nu poate. Că voucherul este destinat doar pentru adulţi”, a povestit Iliescu.

"Reţeaua de piste de biciclişti din Bucureşti este slab dezvoltată şi nu face faţă traficului existent. În acelaşi timp, configurarea actuală a arterelor de circulaţie din Bucureşti nu asigură o circulaţie fluentă şi facilă traficului de biclişti şi nici nu permite o dezvoltare a reţelei de piste de biciclete care să îmbunătăţească condiţiile de circulaţie pentru această categorie de participanţi la trafic”, arată PMB în proiectele de hotărâre.

Reprezentanţii instituţiei îşi propun ca prin acest proiect să crească siguranţa în trafic a bicicliştilor şi pietonilor şi să diminueze nivelul de poluare.

Traseul al doilea din cele patru va avea o lungime de peste 17 kilometri. Pista va fi amenjată pe traseul Piaţa Victoriei - Bd. Iancu de Hunedoara - Şos. Ştefan cel Mare - Şos. Mihai Bravu şi va avea 120 de locuri de parcare pentru biciclete. Costul total al pistei pe acest traseu va fi de peste 18,3 milioane de lei.

Cel de-al treilea traseu va avea peste 10 kilometri şi va costa aproximativ 5,9 milioane de lei. Pista va fi amenajată pe traseul Calea Victoriei - Bd. Regina Elisabeta - Splaiul Independenţei - Bd. Naţiunile Unite şi va avea 50 de locuri de parcare pentru biciclete.

Traseul 4 va avea o lungime de 11,6 kilometri, iar amenajararea pistei se va face pe Piaţa Libertăţii - Piaţa Constituţiei - Bd Unirii - Bd. Decebal - Bd. Basarabia - Stadionul Naţional, cu 100 de locuri de parcare. Costul investiţiei este de aproape 13 milioane de lei.

În şedinţa din luna mai, CGMB a aprobat investiţia de 7,5 milioane de lei pentru primul dintre cele patru trasee de piste pentru biciclete din centrul Capitalei propuse de municipalitate, între Piaţa Victoriei şi bulevardul Constantin Prezan, pe o lungime de aproape opt kilometri.

Traseele pistelor vor fi amenajate pe carosabil sau, acolo unde se poate, pe trotuare.

Conform proiectului de hotărâre privind adoptarea indicatorilor tehnico-economici pentru implementarea sistemului de transport cu bicicleta în centrul Capitalei, traseele vor fi amenajate pe 34 de străzi, urmând să fie create şi şase parcări publice pentru biciclete.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.