CFR SA avertizează că accesul pietonal pe podul de cale ferată din Parcul Herăstrău este strict interzis, oamenii care ignoră panourile de avertizare a pericolului riscându-şi viaţa prin traversarea podului şi prin pătrunderea într-o zonă destinată doar activităţii feroviare.
"CFR SA trage un semnal de alărmă în ceea ce priveşte pericolul la care se expun oamenii care ignoră panourile de avertizare a pericolului, montate pe podul de cale ferată din Parcul Herăstrău, şi îşi riscă viaţa prin pătrunderea într-o zonă feroviară semnalizată conform legii, cu plăcuţe de avertizare Accesul interzis personelor neautorizate (Art. 1, legea 289/2005), Zonă de Siguranţă Feroviară, Atenţie, pericol de electrocutare!”, avertizează CFR printr-un comunicat de presă.
Potrivit reprezentanţilor Căilor Ferate, au fost luate măsuri pentru interzicerea accesului pietonal în zona podului, fiind închisă scara tehnologică cu bară metalică şi depozitând traverse de beton de o parte şi de alta a podului, pentru a evita, astfel producerea unor accident, însă oamenii traversează în continuare liniile de cale ferată, riscându-şi viaţa.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
CFR mai spune că viteza de circulaţie a trenurilor pe pod este de 120 km/h, iar distanţa de frânare este de până la 1.200 de metri, fiind imposibilă evitarea producerii de accidente mortale.
"Obiectivul asigură doar infrastructura necesară traficului feroviar, fiind prevăzut conform legislaţiei cu scară tehnologică şi trotuar doar pentru accesul şi deplasarea personalului feroviar autorizat, care asigură revizia tehnică a lucrărilor de artă (pe şi sub pod) şi a liniei de cale ferată.”, precizează reprezentanţii CFR.
Un adolescent de 16 ani s-a electrocutat, în luna martie, pe podul de cale ferată de lângă parcul Herăstrău, după ce a ajuns în apropierea cablurilor de 27.000 de volţi care alimentează trenurile. Tânărul a suferit arsuri de gradele II şi III pe 90 la sută din suprafaţa corpului. El a fost intubat şi transportat la Spitalul Grigore Alexandrescu din Bucureşti, unde a murit după mai puţin de două luni.
Şi în 2015, doi tineri au fost electrocutaţi când au traversat acelaşi pod CFR, atingând firele de contact, iar în 2012 un alt tânăr şi-a pierdut viaţa în urma unui incident asemănător.
De asemenea, în zonă au loc frecvent accidente de tren, ultimul petrecându-se în luna iunie, când un bărbat care mergea cu bicicleta pe podul feroviar a fost lovit de tren şi a murit pe loc.
În 13 iunie, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a declarat, marţi, că a sesizat de mai multe ori Ministerul Transporturilor cu privire la construcţia unei pasarele în Parcul Herăstrău şi i-a cerut ministrului să dea acordul primăriei pentru această investiţie în cazul în care ministerul nu poate să o realizeze.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.