Călătorii dintr-un tren Regio care circulă sâmbătă seară pe relaţia Braşov - Bucureşti Nord nu poartă mască de protecţie, iar vagoanele sunt pline, ceea ce contravine prevederilor din ordinele privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19. Reprezentanţii CFR Călători susţin că nivelul de rezervare este de 180 de locuri la peste 400 de locuri oferite şi că păstrarea distanţei sociale ţine de nivelul fiecărui călător, de nivelul de conştiinţă al fiecărui călător, al fiecărui om care este în acel tren. CFR Călători poate face filtre în zonele unde are personal, dar acesta este un tren Regio care opreşte în orice haltă şi călătorii respectivi nu se duc să îşi ia rezervare, afirmă reprezentantul companiei.
Conform imaginilor difuzate de Digi 24, cei mai mulţi călători dintr-un vagon al trenului Regio Braşov - Bucureşti Nord nu au mască, iar locurile pe scaune sunt ocupate în întregime.
Aceasta în condiţiile în care, potrivit Ordinului privind măsuri şi reguli în domeniul transporturilor, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19 publicat vineri în Monitorul Oficial, purtarea măştii de protecţie este obligatorie pentru accesul la bordul trenurilor şi pe toată durata călătoriei. De asemenea, operatorul feroviar promovează vânzarea on-line a biletelor şi utilizează cu prioritate biletele electroniceşi pun în aplicare rezervări obligatorii de locuri pentru trenurile de lung parcurs şi pentru cele regionale, ”acolo unde este tehnic posibil şi eficient din punct de vedere economic”.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Adrian Vlaicu, şef de comunicare la CFR Călători, a precizat la Digi 24 că nivelul de rezervare este de 180 de locuri la 400 de locuri, iar ceilalţi pasageri probabil au abonamente sau pur şi simplu s-au urcat în tren.
”Nivelul de rezervare este de 180 de locuri la peste 400 de locuri oferite. Ceilalţi călători probabil că au abonamente sau pur şi simplu s-au urcat în tren. În această situaţie discutăm de o problemă generală. În al doilea rând, CFR Călători face filtre la urcarea în tren, deci verifică în capetele de secţie, acolo unde are personal, verifică legalitatea călătoriei, verifică existenţa biletului şi a rezervării. În funcţie de acestea noi facem şi suplimentări ale trenurilor în circulaţie, pentru a putea oferi cât mai multe locuri tuturor persoanelor care accesează trenul respectiv”, a declarat Vlaicu.
El a mai spus că există o situaţie: ca acei călători care fac parte dintr-o familie, care oricum nu poartă mască în casă, şi ceilalţi călători care lucrează împreună şi nu au această mască de protecţie, aceştia s-au grupat şi sunt împreună în grupuri în tren.
”În rest, în aceste situaţii, păstrarea distanţei sociale ţine de nivelul fiecărui călător, de nivelul de conştiinţă al fiecărui călător, al fiecărui om care este în acel tren. CFR Călători poate face filtre în zonele unde are personal, dar acesta este un tren Regio care opreşte în orice haltă şi călătorii respectivi nu se duc să îşi ia rezervare”, a adăugat el.
"Noi nu avem nicio informaţie despre câţi oameni se urcă în trenul respectiv. Iar personalul CFR Călători, în afară de verficarea legitimaţiilor de călătorie şi faptul că li se atrage atenţia de fiecare dată să poarte masca în mod corespunzător, astfel încât să-i protejeze şi pe ceilalţi şi pe ei, mai mult aceşti oameni de la CFR Călători nu pot face pentru călători", spune Vlaicu.
Astfel, doar organele abilitate pot sancţiona pasagerii care nu poartă mască în timpul călătoriei, CFR Călători nefiind abilitată în acest sens.
În ceea ce priveşte obligativitatea purtării măştii în timpul călătoriei, reprezentantul CFR Călători spune că orice cetăţean trebuie să cunoască legea.
De asemenea, o altă variantă ar fi ca unii din acei călători să nu fi avut bilet.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.