Podul metalic de la Mărăcineni, închis pentru reparaţii din luna aprilie, ar putea fi redat circulaţiei cu câteva zile mai devreme decât termenul prevăzut în contract, adică 30 august. Anunţul a fost făcut, joi, de reprezentantul firmei care execută lucrările, la o şedinţă convocată la Prefectura Buzău.
Prefectul judeţului Buzău, Carmen Ichim, a verificat, joi dimineaţă, stadiul lucrărilor la podul de la Mărăcineni, închis pentru lucrări care au termen final de execuţie data de 30 august. Ulterior, Ichim a convocat o şedinţă cu toţi factorii responsabili pentru a se asigura că totul se va desfăşura conform contractului, la aceasta participând, pe lângă reprezentanţii firmei care a câştigat licitaţia, şi reprezentanţi ai Poliţiei, ai Sucursalei de Drumuri Naţionale Buzău, directorii Florea Dascălu şi Andrei Cristian din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ovidiu Marcel Sîrbu.
Potrivit reprezentantului firmei care face lucrările, în cursul zilei de vineri se vor turna ultimele straturi de asfalt pe podul reabilitat, urmând ca de sâmbătă să se treacă la montarea rosturilor de dilataţie, pentru care există însă anumiţi timpi tehnologici de finalizare, care se întind până la 15 zile. Concomitent, se vor monta şi parapetele metalice ale podului.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
După darea în circulaţie a podului reabilitat, vor urma lucrări de mentenanţă pe o bandă a podului alăturat - pe care s-a circulat în tot acest timp -, la care au apărut avarii în urma preluării traficului intens din ultimele luni.
"După redeschiderea circulaţiei vor urma lucrări de mentenanţă pe calea unu de rulare a podului pe care s-a circulat în tot acest timp. Aceste lucrări vor fi făcute de SDN Buzău în termen de câteva zile şi nu va mai fi nevoie de întreruperea circulaţiei decât pe o anumită porţiune a sensului de mers de pe podul pe care se circulă acum. Totodată, anul viitor vor urma lucrări de întreţinere pe acelaşi sens al podului care, de asemenea, nu se vor face decât cu închiderea unei singure benzi a sensului de mers", a declarat directorul Direcţiei Mentenanţă Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din cadrul CNAIR, Florea Dascălu.
Podul metalic de la Mărăcineni a fost închis în luna aprilie, când traficul a fost preluat de celălalt pod, pe sensul de mers de la Buzău la Râmnicu Sărat.
În tot acest timp, traficul de pe şoseaua europeană care, potrivit reprezentanţilor CNAIR, înseamnă peste 34.000 de maşini pe zi a fost ghidat de semafoare si de echipaje de poliţie. La orele de vârf sau în weekend-uri, cozile ajungeau să blocheze centrul oraşului Buzău şi să se întindă pe distanţe mai mari de 10 kilometri pe şoseaua europeană.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.