BMW România a anunţat, marţi, în contextul incidentului dintre un tramvai şi un BMW în Capitală, că există o istorie de 100 de ani de conexiuni între marca germană şi mijloacele de transport în comun.
În ianuarie, a avut loc un incident în traficul din Bucureşti, între vatmanul unui tramvai şi şoferul unui BMW care circula pe linii. Marţi, BMW România a anunţat că istoria de peste 100 de ani a mărcii germane include multe ”direcţii surprinzătoare” care au ajutat marca să depăşească provocările multor momente dificile şi să se dezvolte pentru viitor.
”BMW este o marcă complexă, cu multe faţete definite de inovaţie şi soluţii inteligente, care depăşesc imaginea simplă de automobil sportiv. După ce în primii ani de existenţă s-a consacrat ca producător de motoare de avion, după Primul Război Mondial, urmează o aventură de un secol în care BMW a produs pe rând motoare pentru diverse destinaţii - motociclete, automobile, avioane -, alături de o serie largă de soluţii tehnologice inedite. BMW a experimentat şi a inovat permanent, în ultimele decenii consacrându-se, printre altele, ca un pionier al conectivităţii şi soluţiilor inteligente”, se arată în comunicat.
Compania dă ca exemplu modelul i3, primul automobil care recomandă trasee care folosesc şi mijloace de transport în comun şi aminteşte că unul dintre primele autovehicule propulsate de un motor BMW este unul românesc.
”Se pare că unul dintre primele autovehicule propulsate de un motor BMW este unul românesc: autobuzele Astra la începutul anilor '1920! Referinţe sunt puţine şi nu sunt încă documentate clar - una dintre puţinele surse este revista Oldtimer Mark din octombrie 2017. Există însă o legătură foarte puternică confirmată între Astra Arad şi BMW”, se arată în comunicat.
Camillio Casteglioni, investitorul austriac de origini italiene, este cel care reorganiza, în perioada respectivă, marca BMW ca producător de motoare pentru diferite destinaţii (de la motociclete până la autovehicule speciale), iar mai multe surse îl plasează pe Casteglioni ca unul din principalii investitori la Astra Arad.
”Toate acestea sunt argumentele ipotezei că autobuzele produse de Astra Arad cu un secol în urmă să fi fost echipate cu motoare BMW, Camillio Casteglioni fiind implicat în ambele companii şi preocupat de găsirea de clienţi pentru performantele motoare BMW la începutul anilor '1920”, se arată în comunicat.
În 2018, la aproape un secol distanţă, sistemul de propulsie BMW este din nou instalat într-un autobuz, de această dată, sistemul baterie şi motor de la BMW i3 fiind folosit de autobuzele electrice "Jest" construite de producătorul Karsan, potrivit companiei.
BMW i3, primul automobil electric de serie mare al mărcii, a debutat în 2013 cu unele soluţii.
”Astfel, modelul electric BMW este primul automobil din lume cu un sistem de navigaţie care poate să propună trasee care includ mijloacele de transport în comun. Navigaţia multimodală este unul din cele mai bune răspunsuri la provocările de trafic din aglomeraţiile urbane moderne. BMW i3 este capabil să compare trasee conducând sau folosind mijloacele de transport în comun şi să propună cea mai rapidă şi convenabilă soluţie, luând în considerare şi orarele mijloacelor de transport în comun”, se arată în comunicat.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...