Compania aviatică Blue Air anunţă că 90% dintre angajaţi sunt în şomaj tehnic şi că, deşi a devenit profitabilă anul trecut, acum are nevoie de un sprijin financiar temporar sub forma unui credit de salvare, pentru a traversa cu bine această perioadă, motiv pentru care luna trecută a depus la Guvern o solicitare oficială în acest sens.
"În situaţia actuală, pe fondul limitarilor legate de instituirea stării de urgenţă, Blue Air a fost nevoită să suspende temporar zborurile regulate. Pentru a asigura capacitatea companiei de a traversa cu bine această perioadă astfel încât să poată să-şi servească pasagerii şi în viitor, să contribuie semnificativ la bugetul de stat şi să urmărească interesul strategic românesc, Blue Air are nevoie de un sprijin financiar temporar - sub forma unui credit de salvare", arată compania într-un comunicat.
Compania mai precizează că în ultimii trei ani a plătit către statul român impozite, taxe şi contribuţii care au depăşit 100 milioane lei pe an.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"Echipa Blue Air a construit în ultimii 15 ani cea mai mare companie cu capital privat din industria aviatică românescă, o companie solidă, respectată de partenerii săi, care serveşte peste 4 milioane de pasageri pe an. În ultimii trei ani, Blue Air a plătit către statul român impozite, taxe şi contribuţii care au depăşit în mod constant 100 milioane lei/an. După trei ani de investiţii masive în rute şi sloturi pe marile aeroporturi europene, compania a devenit profitabilă anul trecut", se mai arată în comunicat.
"Luna trecută, totul s-a schimbat. Restricţiile de zbor şi de călătorie au devenit din ce în ce mai stricte în toată Europa, iar mare parte din aeronavele lumii s-a aşezat treptat la sol", spun reprezentanţii companiei, argumentând că ”sutele de ingineri specializaţi în aeronautică, miile de piloţi, însoţitori de bord şi specialişti români care au construit Blue Air s-au asigurat că românii pot zbura acolo unde au nevoie”.
În tot acest timp, numărul pasagerilor săi s-a redus zilnic, iar odată cu instalarea stării de urgenţă în România, Blue Air a demarat programul „Te aducem acasă”, asigurându-se că au suficiente zboruri pentru cei care cumpăraseră bilete pentru luna aprilie şi doreau să vină acasă mai devreme, înainte de suspendarea temporară a zborurilor.
"În luna martie, mai puţin de 30% din personalul nostru a continuat să zboare, să organizeze dezinfectarea navelor după fiecare zbor, să întreţină aeronavele, şi să tranforme altele în cargo. Ceilalţi au intrat în telemuncă, sau în concedii rămase neefectuate de anul trecut. Unii au asigurat conceptul şi autorizarea activităţii temporare de cargo. Alţii au continuat organizarea de zboruri speciale, chartere sau de repatriere, încercând să contribuie cu cât este posibil la lupta cu pandemia. Acum, peste 90% dintre colegii noştri sunt în şomaj tehnic. Ei vor să ajute şi se simt neputincioşi, la fel ca mare parte din concetăţenii noştri", mai arată compania.
Compania Blue Air subliniază că este hotărâtă să continue să zboare.
"Ştim ce avem de făcut şi am demonstrat până acum că reuşim să facem ceea ce ne propunem. Dar, pentru a ne putea mentine activitatea, avem nevoie de sprijin financiar temporar. În situaţia actuală, pentru a putea traversa cu bine această perioadă şi pentru a continua să ne servim pasagerii şi să plătim sume substanţiale la bugetul de stat, avem nevoie de sprijin temporar, sub forma unui credit, care să asigure Blue Air lichiditatea necesară menţinerii capacităţii de zbor şi a locurilor de muncă în această perioadă dificilă", precizează compania.
Creditul de salvare nu este un fond nerambursabil, ci un împrumut cu dobandă preferenţială acordat unei companii, într-o situaţie de criză majoră.
"Avem capacitatea de a rambursa acest credit şi dobânzile aferente. De aceea, luna trecută am depus la Guvernul României solicitarea noastră formală şi suntem încrezători că orice analiză de risc şi oportunitate va duce la o soluţionare pozitivă a cererii noastre de finanţare. În caz contrar, piaţa pe care nu o vom mai putea deservi noi, o companie românească, va fi preluată de operatori străini care nu vor contribui la bugetul de stat al României şi nu vor lua decizii având în minte interesul românesc. Vom asista cu tristeţe la irosirea eforturilor unei generaţii de iubitori români de zbor şi de aeronave, la reducerea la minim a operaţiunilor unei companii româneşti reputabile, care concurează de la egal la egal cu marile linii aeriene europene. Vom pierde mii de locuri de muncă de înaltă calificare, atât direct la Blue Air cât şi la companiile de pe fluxul nostru de valoare adaugată, aeroporturi, operatori la sol. Vom asista la pierderea efectului de multiplicare în economie creat de existenţa unui operator de transport local, cu cotă de piaţă semnificativă", mai afirmă reprezentanţii companiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.