Asociaţia Pro Infrastructură afirmă, joi, într-o postare pe Facebook, că, deşi în Europa reducerea riscurilor aferente trecerilor la nivel cu calea ferată este prioritară, România bate pasul pe loc şi nu a finalizat nicun proiect pentru eliminarea acestora. Ba mai mult, deşi se fac reconstrucţii complete extrem de costisitoare pe sute de kilometri de cale ferată, se construiesc noi treceri la nivel cu calea ferată.
”În toată Europa reducerea riscurilor aferente trecerilor la nivel cu calea ferată este prioritară, ele fiind sursa primară a deceselor în accidente feroviare. Polonia şi Ungaria au finalizat deja multiple proiecte de eliminare sau îmbunătăţire a acestor puncte. Deşi există fonduri europene special alocate, România bate pasul pe loc, nefiind capabilă să finalizeze nici măcar un prim contract de acest fel din 2007 şi până astăzi”, scriu reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, joi, pe pagina de Facebook.
Potrivit acestora, ”deşi implementăm reconstrucţii complete extrem de costisitoare pe sute de kilometri de cale ferată pe Coridorul Rin-Dunăre, aceste zone de risc nu se elimină, ba chiar se fac altele noi”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”În hărţile de mai jos puteţi vedea zecile de treceri la nivel identificate de noi pe ruta Arad-Braşov-Ploieşti-Bucureşti-Constanţa. Pe tronsonul Predeal-Constanţa s-au refăcut complet liniile în perioada 2000-2015 la un cost total de peste 1 miliard de euro. Nu este scutit nici măcar cel mai scump obiectiv aflat acum în execuţie: Tunelul Turdaş. Aici, deşi se realizează un tunel de peste 700 metri şi două poduri rutiere, un al treilea drum, judeţean, traversează calea ferată printr-o trecere la nivel nou-proiectată”, mai scriu reprezentanţii Asociaţiei.
Potrivit acestora, în acest sector se va impune o limitare de viteză, fiind problematică exploatarea căii frate pe tronsonul respectiv la cei 160 km/h promişi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.