Andreea Paul membru INACO, dezvăluie că, atunci când reprezentanţii organizaţiei merg în şcoli pentru a discuta cu profesorii despre integrarea uneltelor digitale în actul educaţional, doar foarte puţine cadre didactice se arată cu adevărat interesate de acest aspect. Majoritatea se comportă ca „o masă inertă, speriată” de ideea tehnologiilor digitale în şcoală, iar unii profesori opun chiar rezistenţă când vine vorba de folosirea tehnologiei digitale în actul pedagogic.
„Am să vă dezvălui din culisele experienţelor voluntarilor INACO. Când intrăm într-o unitate de învăţământ pentru a lucra cu cadrele didactice ca să folosească tehnologiile digitale în actul pedagogic, dintr-o catedră în medie cu 60 de persoane găsim două-trei foarte interesate şi pe care noi îi numim liderii tehnologici din respectiva unitate de învăţământ, vine o masă mare, destul de inertă, care se teme, care e speriată, care are senzaţia că nu va învăţa niciodată să le integreze sau va învăţa extrem de greoi, şi cei care refuză, şi nu sunt puţini, cinci-zece profesori refuză total să folosească astfel de tehnologii cu mesajul: ”Predăm noi de 30-40 de ani, nu veniţi voi să ne învăţaţi cum trebuie astăzi să interacţionăm cu elevii, că noi ştim mai bine!””, a declarat Andreea Paul vineri după amiază, într-o emisiune la Prima News.
Ea spune că astfel de atitudine „se schimbă încet, nu pocnind din degete, şi cu multă răbdare şi empatie”.
Andreea Paul constată o„ degradare educaţională în România” subliniind că soluţiile vin din paşi mici: platforme dedicate elevilor, şcoli „câştigate” în favoarea programelor de digitalizare sau cadre didactice care nu se feresc să folosească ochelarii de VR pentru a preda şi a face materia mai interesantă pentru elevi.
INACO este o comunitate non-profit de manageri, consultanţi, analişti, experţi în domeniul economic, conectată la reţeaua de specialişti în economia de stat şi privată din România. Organizaţia propune, printre altele, o structură de pregătire, o şcoală pentru tinerii antreprenori, pentru voluntariat, pentru competitivitatea tinerilor, care să se folosească de atuurile care le pot da un grad semnificativ de competitivitate între ceilalţi oameni de afaceri sau pot oferi avantaje competitive afacerii şi carierei lor.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.