Conducerea Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism spune că vânzările pentru litoralul românesc în acest sezon estival merg bine şi că aproximativ 10 la sută din vacanţele pentru această destinaţie au fost vândute în lunile noiembrie şi decembrie, în cadrul programului Înscrieri Timpurii. Cea mai căutată staţiune a fost Mamaia, iar pe locul doi se află Venus, familiile cu copii căutând staţiuni cu all-inclusive.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Preşedintele ANAT,  Alin Burcea, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută în Mamaia, că vânzările pentru turismul intern, cu precădere cel de litoral, merg bine în 2017.

“Şi în anul 2017, în general turismul intern, dar cu precădere litoralul, merge bine. Vreau să vă spun de  Înscrieri Timpurii. Dacă ne-ar fi spus cineva acum zece ani că noi vom vinde litoralul în luna noiembrie, aş fi zis că e nebun. Ne-au şi zis sunteţi nebuni, cum să vindem litoralul în luna noiembrie. Anul ăsta, sigur că e greu de estimat, dar cred că în noiembrie-decembrie s-a vândut cel puţin 10 la sută, dacă nu mai mult”, a afirmat Alin Burcea.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

El a menţionat că o familie cu copii preferă să cumpere o vacanţă încă din lunile noiembrie sau decembrie pentru a beneficia de o reducere între 20 şi 30 la sută.

“Dacă ai familie, doi adulţi, doi copii, plăteşti în noiembrie, plăteşti în decembrie, dar ai reduceri importante. Este vorba de 20 sau 25 sau 30 la sută în bugetul unei familii, este extrem de important. Din punctul de vedere al agenţiei mele, în iulie şi august majoritatea hotelurilor cu care lucrăm au stop sales, pe anumite plecări. Este al doilea an în care vânzările pentru litoralul românesc merg bine”, a explicat Alin Burcea.

La rândul său, prim-vicepreşedintele ANAT, Adrian Voican, prezent la conferinţa de presă, a spus că mai mult de jumătate din vânzările prin Înscrieri Timpuri au fost pentru Mamaia, iar anul trecut pe locul doi a trecut staţiunea Venus, care a depăşit Eforie, datorită investiţiilor realizate în hoteluri de patru stele şi apariţiei sistemului all-inclusive.

Voican a afirmat că acest sistem este preferat în special de familiile cu copii.

“Mai ales familiile cu copii solicită all-inclusive. Nu cred că specificul românului este să fie un consumator de all-inclusive pentru că all-inclusive-ul a fost inventat la Marea Roşie sau în Turcia, unde eşti la doi kilometri de orice altceva şi trebuie să ai totul acolo şi trebuia să faci totul acolo. Noi dacă avem hotel lângă hotel şi restaurant lângă restaurant, vrem şi noi să ne plimbăm să vedem cât e friptura acolo, ce s-a mai deschis nou, nu vrem să stăm într-un loc. Dar familiile cu copii, da, vor să ştie că au un buget destul de strâns, e vorba de stabilitate şi siguranţă”, a afirmat Voican.

El consideră că ar mai fi loc de hoteluri all-inclusive pe litoral, dar a precizat că este important ca numărul lor să nu depăşească un sfert din numărul total al unităţilor de cazare deoarece atunci nu ar mai fi la fel de interesant.

“Cele 23-24 de hoteluri care au all-inclusive faţă de cele 200 sau 300 de unităţi de cazare care sunt pe litoral sunt într-o proporţie suficient de mică. Dacă ar creşte foarte mult numărul de hoteluri cu all-inclusive nu ştiu dacă ar mai fi la fel de interesant, deci trebuie să avem grijă la trendul ăsta. În acest moment mai e încă loc de crescut şi de investit în all-inclusive. Dacă 20-25 la sută din piaţă ar avea all-inclusive ar fi ok, deci 50-60 unităţi de all-inclusive ar fi ok”, a explicat prim-vicepreşedintele ANAT.

El a remarcat o nouă tendinţă a hotelierilor de pe litoral, şi anume realizarea unor unităţi numai pentru adulţi în care accesul copiilor nu este recomandat. Adrian Voican a menţionat că într-un asemenea hotel oamenii se distrează până dimineaţă, iar o familie cu copii ar fi deranjată de un asemenea program. El a precizat că există două asemenea unităţi pe litoral, una în Vama Veche, iar cealaltă în Mamaia.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.