World Vision România atrage atenţia asupra discrepanţelor mari existente între copiii din mediul rural şi cei de la oraşe, fundaţia analizând motivele pentru care la Evaluarea Naţională peste 40% dintre copiii de la sate nu au obţinut media 5 la examenul de final de gimnaziu. Printre motivele care stau la baza rezultatelor slabe obţinute de copiii din rural se numără faptul că unii dintre aceştia nu au suficiente manuale sau rechizite, nu sunt ajutaţi de către adulţi, sau acolo unde acest lucru se întâmplă, adulţii nu deţin cunoştinţe suficiente pentru a veni în sprijinul copiilor, dar şi faptul că deseori copiii sunt implicaţi în munci în gospodărie, în detrimentul activităţilor de învăţare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
„Anul acesta, 7 din 10 elevi (74,4%) înscrişi la Evaluarea Naţională au obţinut medii peste 5, faţă de 76,2% anul trecut, conform datelor oficiale publicate de Ministerul Educaţiei. În mediul rural, 42,4% nu au reuşit să obţină o medie peste 5, conform analizei Edupedu.ro. Rezultatele sunt cele mai slabe din ultimii 4 ani. De asemenea, se observă o creştere de peste 26% faţă de simulare a notelor peste 5 obţinute de către elevi la matematică. În schimb, a scăzut cu peste 84%, numărul candidaţilor cu medii maxime, doar 65 de absolvenţi de gimnaziu au încheiat examenul cu media 10, faţă de 429 anul trecut şi 221, în anul 2022.  (...) Fundaţia World Vision România, a identificat mai multe cauze pentru care copiii din mediul rural rămân mult mai în urmă faţă de colegii lor, în urma colectării de informaţii din comunităţile cele mai vulnerabile din mediul rural, în care activează”, se arată într-un comunicat dat publicităţii de World Vision România. 
Conform oficialilor fundaţiei, una dintre cauzele pentru care elevii de la sate au rezultate mai slabe decât cei de la oraşe este faptul că, în comunităţile defavorizate, 35% dintre adolescenţi spun că niciodată sau doar uneori au suficiente rechizite şi cărţi pentru şcoală. Totodată, 24% dintre copii nu sunt ajutaţi de nimeni la teme şi doar 8% au resurse pentru a apela la sprijin suplimentar, 14% dintre părinţii elevilor de gimnaziu spun că nu fac nimic dacă ai lor copii nu se descurcă la teme, iar toate materiile le pun probleme adulţilor care îşi ajută copiii la teme, iar dificultăţile cresc odată cu nivelul de şcolarizare, în special la matematică. 
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie
Analiza World Vision arată de asemenea că doar 67% dintre părinţi susţin că profesorii folosesc metode atractive de predare; 47% dintre  adolescenţi spun că doar uneori sau niciodată nu le place şcoala; aproape o treime dintre profesori spun că proporţia elevilor cu pierderi de învăţare este între un sfert şi o jumătate din totalul clasei şi 79% dintre copii spun că fac naveta la liceu.  
O alt cauză pentru care pentru care copiii din mediul rural rămân mult mai în urmă faţă de colegii lor de la oraşe este aceea că unu din trei copii sunt implicaţi în treburile casei încă din şcoala primară, făcând curăţenie, având grijă de animale sau de alţi membri ai gospodăriei. 
"O cauză a faptului că mulţi copii nu au luat media 5 este că nu s-a investit în recuperarea pierderilor acumulate în clasele a V-a şi a VI-a, respectiv a pierderilor acumulate de absenţa şcolii în pandemie, precum şi generate de sistemul tradiţional, bazat pe memorarea noţiunilor şi mai puţin pe logică sau gândire critică. Evaluarea Naţională ar trebui privită ca o finalitate a studiilor gimnaziale, bazate pe o învăţare continuă şi nu ca o traumă şi un stres major pentru elevi, părinţi sau chiar profesori prin presiunea exercitată. Este nevoie de asumarea unui plan cu măsuri concrete şi programe cu acţiuni de învăţare, care să adreseze nevoile copiilor, nevoile de investiţie în educaţie şi realităţilor unei societăţi în care evaluarea a ceea ce suntem şi a modului în care gândim se face în fiecare zi, nu o dată la patru sau opt/nouă ani. Iar asta se întâmplă, din păcate, nu pentru că avem un set de valori şi principii, sau cunoştinte în dezvoltarea cărora investim, pentru ca apoi să evaluăm. Ci pentru că trebuie. Dar mai este oare aşa?”, a declarat directorul executiv  al World Vision România, Mihaela Nabăr.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.