Inspectorii ANPC au aplicat amenzi de aproape jumătate de milion de lei comercanţilor din Hala Obor, din Capitală, după ce au constatat mai multe nereguli în comercializarea unor produse. Pe lângă amenzi au dispus măsuri de oprire temporară a activităţii şi au făcut propuneri de închidere temporară sau definitivă a unor unităţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Potrivit unui comunicat de presă, de miercuri, al ANPC, inspectorii de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au continuat controalele în Hala Obor din Capitală.
 
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Echipe ale Comisariatelor Regionale pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) din Regiunile Bucureşti-Ilfov şi Sud-Muntenia, sub coordonarea preşedintelui ANPC, Horia Constantinescu şi a directorului general, Paul Anghel, pe 27 aprilie 2022, s-au derulat noi acţiuni de verificare a modului în care au fost duse la îndeplinire măsurile dispuse de comisari, în urmă cu o săptămână, şi pentru a controla operatorii economici care aveau magazinele închise atunci”, se arată în comunicat.
 
 
Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, atrage atenţia că vor fi scoşi de pe piaţă comercianţii lipsiţi de bun simţ
 
”Vom continua să scoatem de pe piaţă comercianţii aroganţi, lipsiţi de bun simţ commercial, ce nu se gândesc decât la buzunarul lor fără să ia în calcul legea sau interesele consumatorilor” - Horia Constantinescu, preşedintele ANPC. 
 
În cadrul controlului au fost verificaţi 39 de operatori economici, dintre care la 38 au fost constatate abateri de la lege.  
 
Au fost date amenzi în valoare de 447.000 lei şi 4 avertismente. De asemenea au fost luate două măsuri de oprire temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor şi au fost făcute cinci propuneri de închidere temporară a unităţii pe o perioadă de până la 6 luni, pentru abateri repetate, dar şi alte două propuneri de închidere definitivă a unităţii pentru neducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse. 
 
 
Printre neregulile constatate s-au numărat: comercializarea unor produse cu data durabilităţii minimale depăşită sau fără documente de provenienţă a mărfii; produse lactate fără preţ afişat sau unitate de măsură; produse din peşte şi fructe de mare expirate; produse alimentare cu starea termică modificată; utilizarea unor vitrine de expunere a produselor neigienizate, cu resturi de produse, cu mucegai, scurgeri de lichide, cu praf în zona ventilatoarelor, cu grad avansat de uzură, cu insecte moarte; utilizarea unor camere frigorifice neigienizate; neafişarea în mod vizibil a preţurilor produselor  şi multe altele.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.