O aeronavă care trebuia să transporte în Belgia, joi, un pacient din Iaşi cu arsuri a revenit la sol din cauza unor defecţiuni la instalaţia de presurizare. Funcţionarea necorespunzătoare a fost observată după ce a plecat de la Timişoara, unde a alimentat. Până la reprogramarea zborului, pacientul a fost transportat la Bucureşti, fiind internat la Spitalul Floreasca. Inspectoratul General de Aviaţie (IGAv) precizează că avionul a ieşit din reparaţii capitale la motor în decembrie 2020, dar instalaţia de presurizare nu a făcut obiectul reviziei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
IGAv a transmis, joi, precizări despre misiunea de transfer în Belgia a unui pacient din Iaşi care a suferit arsuri, după ce s-a electrocutat. 
 
”Misiunea a fost planificată să se desfăşoare ieri, 27.01.2021, dar a fost anulată din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Astăzi, 28.01.2021, începând cu ora 08.00, avionul Piper PA-42 Cheyenne III aflat în dotarea IGAv, echipat pentru misiuni SMURD, a decolat de la Bucureşti pentru transferul unui pacient cu arsuri prin electrocuţie, de la Iaşi la Bruxelles, Belgia. Odată preluat pacientul de la unitatea spitalicească din Iaşi, în planul derulării misiunii de transfer era prevăzută o aterizare la Timişoara, în vederea alimentării aeronavei. După decolarea de la Timişoara, piloţii IGAv au constat functionarea necorespunzătoare a instalaţiei de presurizare a cabinei avionului şi astfel misiunea de zbor a fost anulată”, a transmis, joi, IGAv. 
 
Sursa citată a precizat că misiunea de transfer în Belgia nu putea fi executată în siguranţă, fiind necesar zborul la o altitudine mare, aceasta putând pune în pericol vieţile celor aflaţi la bord, pacient şi personalul navigant reprezentat de piloţi şi echipa medicală.
 
”Dat fiind faptul că zborul la o altitudine optimă, de siguranţă nu reprezenta niciun risc, a fost luată decizia transferului pacientului la Bucureşti. Pentru continuarea îngrijirilor medicale care se impun, pacientul va fi internat la Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca, la secţia de chirurgie plastică şi reparatorie”,a  mai transmis IGAv. 
 
Sursa citată menţionează că avionul a fost recepţioant în data de 28.12.2020, după efectuarea unor lucrări de reparaţii capitale la un motor, revizie majoră la celalalt motor şi lucrări periodice după 100 de ore de zbor, nefiind executate reparaţii la instalaţia de presurizare a avionului.
 
Din momentul recepţionării, aeronava a zburat 40 de ore şi a  îndeplinit cu succes 3 misiuni SMURD, dintre care 2 externe şi 1 pe teritoriul României, nefiind întâmpinate probleme de natură tehnică
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.