Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunţat că, până miercuri la ora 15.00, a fost depăşită borna de 2.500 de înregistrări ale alegătorilor români din afara ţării pe portalul ”Vot în străinătate”, pentru alegerile parlamentare. Astfel, peste 2.100 de opţiuni au fost pentru votul prin corespondenţă.
”Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 19 august 2020, ora 15:00, a fost depăşită borna de 2.500 de înregistrări ale alegătorilor români din afara ţării pe portalul www.votstrainatate.ro , dintre care 2101 au optat pentru votul prin corespondenţă, iar 797 pentru votul la secţia de votare. Reamintim că, potrivit legislaţiei în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secţie de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale”, a transmis, miercuri, printr-un comunicat de presă, AEP.
Preşedintele AEP, Constantin-Florin Mituleţu-Buică, a reiterat apelul său către românii din străinătate de a opta pentru votul prin corespondenţă, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanţă, fără cozi, fără deplasări, fără costuri şi fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluţia pandemiei de coronavirus.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
AEP a menţionat că a constatat, în decursul procedurilor de prelucrare a cererilor transmise pe portalul www.votstrainatate.ro, o serie de greşeli frecvente comise de alegători, cele mai multe dintre acestea vizând tipul şi valabilitatea actelor de identitate transmise, modul de completare a numelui şi prenumelui, claritatea scan-urilor ataşate şi legalitatea documentelor de şedere în alte ţări.
Ca urmare, AEP revine cu următoarele precizări:
- Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislaţia românească. Lista documentelor de identitate româneşti: cartea de identitate; cartea electronică de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; paşaportul simplu; paşaportul simplu electronic; paşaportul simplu temporar.
Certificatul de naştere şi titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate.
- Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil. Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.
- Numele şi prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate. Numele şi prenumele trebuie scrise corect, complet şi, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate.
- Scanul documentelor ataşate trebuie să fie complet şi vizibil integral. Scanul documentelor ataşate, inclusiv fotografia şi data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat.
- Documentul de şedere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe 1627/2019.
- Chiar dacă în paşaport este menţionată ţara de domiciliu sau reşedinţă, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă şederea în străinătate, specific pentru fiecare ţară, conform Ordinul ministrului afacerior externe 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link: https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.
Toate informaţiile privind procedura de înscriere cu una dintre cele două opţiuni de vot sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.