Microsoft a început să discute cu agenţiile de publicitate cum intenţionează să câştige bani din motorul său de căutare Bing reînnoit, alimentat de inteligenţă artificială generativă, în timp ce compania de tehnologie încearcă să lupte cu dominaţia Google, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Într-o întâlnire cu o agenţie publicitară importantă, de săptămâna aceasta, Microsoft a prezentat o demonstraţie a noului Bing şi a spus că intenţionează să permită linkuri plătite în răspunsurile din rezultatele căutării, a declarat un director al unei agenţii de publicitate, care a vorbit despre întâlnirea privată, cu condiţia anonimatului.

Inteligenţa artificială generativă, care poate produce răspunsuri originale cu o voce umană, ca răspuns la întrebări sau solicitări deschise, a captivat recent lumea.

Săptămâna trecută, Microsoft şi Google, parte a grupului Alphabet, au anunţat noi chatboturi AI generativi, la o zi distanţă de celălalt.

Acei roboţi, care nu au fost încă difuzaţi pe scară largă pentru utilizatori, vor putea sintetiza material pe web pentru interogări complexe de căutare.

Rezultatele de căutare timpurii şi conversaţiile cu Bing de la Microsoft şi chatbot-ul Google numit Bard au arătat că pot fi imprevizibile.

Valoarea de piaţă a Alphabet a scăzut cu 100 de miliarde de dolari în ziua în care a lansat un videoclip promoţional pentru Bard, care arăta că chatbot-ul împărtăşeşte informaţii inexacte.

Microsoft se aşteaptă ca răspunsurile mai umane ale chatbotului Bing AI vor genera mai mulţi utilizatori pentru funcţia de căutare şi, prin urmare, mai mulţi agenţi de publicitate.

Reclamele din chatbotul Bing se pot bucura, de asemenea, de mai multă importanţă pe pagină în comparaţie cu reclamele tradiţionale de căutare.

Microsoft testează deja reclame în versiunea sa iniţială a chatbotului Bing, care este disponibilă pentru un număr limitat de utilizatori, potrivit directorului de publicitate şi reclamelor văzute de Reuters în această săptămână.

Compania a spus că preia anunţuri tradiţionale de căutare, în care mărcile plătesc pentru ca site-urile sau produsele lor să apară în rezultatele căutării pentru cuvinte cheie legate de afacerea lor şi le inserează în răspunsurile generate de chatbot-ul Bing, a spus directorul publicitar.

Microsoft a refuzat să comenteze detaliile planurilor sale.

Microsoft planifică, de asemenea, un alt format de reclame în cadrul chatbotului, care va fi orientat către agenţii de publicitate din industrii specifice.

De exemplu, atunci când un utilizator întreabă noul Bing bazat pe inteligenţă artificială ”care sunt cele mai bune hoteluri din Mexic?”, ar putea apărea anunţuri despre hotel, potrivit directorului de publicitate.

Integrarea reclamelor în chatbotul Bing, care poate fi extins pentru a umple partea de sus a paginii de căutare, ar putea ajuta la asigurarea faptului că anunţurile nu sunt împinse mai jos în pagina de sub chatbot.

Omnicom, un grup de publicitate major care lucrează cu mărci precum AT&T şi Unilever, le-a spus clienţilor că anunţurile afişate în reţeaua de căutare ar putea genera venituri mai mici pe termen scurt, dacă chatboturile ocupă partea de sus a paginilor de căutare fără a include anunţuri, potrivit unei note adresate clienţilor săptămâna trecută, care a fost văzută de Reuters.

Noul Bing, care are o listă de aşteptare de milioane de oameni pentru acces, este o oportunitate potenţial profitabilă pentru Microsoft.

Compania a declarat în timpul unei prezentări pentru investitori şi presă de săptămâna trecută că fiecare punct procentual din cota de piaţă pe care o câştigă pe piaţa de publicitate în căutare ar putea aduce încă 2 miliarde de dolari din venituri din reclame.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.