Şenatorul Ştefan Pălărie (USR) a declarat despre dezbaterile pe legile educaţiei naţionale că ”a fost asurzitoare în dezbaterile din comisie tăcerea doamnei ministru, atunci când a fost invitată să spună de ce continuă să susţină acest examen de admitere la liceu” şi a precizat că au fost ratate aproape toate reformele posibile pentru învăţământul preuniversitar.
Ştefan Pălărie a anunţat în emisiunea Proiect de ţară: România, de la Prima News, că USR nu va vota pentru legile educaţiei, în varianta care va ieşi din Camera Deputaţilor, nu neapărat pentru amendamentul legat de exmatricularea ci pentru că ”şi astăzi şi ieri şi în zilele trecute au fost ratate aproape toate reformele posibile pentru învăţământul preuniversitar”.
El a arătat că ”în rândul colegiilor centenare, în rândul directorilor nu mai este solicitată sau binevenită această prevedere cu organizarea de examen, care va duce la polarizare, la segregare, la o diferenţiere între copiii care îşi permit pregătire necesară şi cei care nu îşi vor permite”.
”De la un 90% s-a coborât prin negociere la 60%, în Guvern. Astăzi, într-o negociere în spatele uşilor închise, partidele de la guvernare au ajuns la 50%. Astăzi a fost asurzitoare în dezbaterile din comisie tăcerea doamnei ministru, care a fost invitată să spună de ce continuă să susţină acest examen. Nu am primit nici măcar un răspuns care să fie logic, satisfăcător şi care să explice de ce ar fi nevoie de o asemenea găselniţă”, a arătat Ştefan Pălărie.
Despre discuţiile privind exmatricularea elevilor, din legile educaţiei, senatorul USR a arătat că ”până acum nu se putea, varianta de lege venită de la guvern venea foarte clar cu această prevedere, exmatricularea nu este posibilă pe perioada învăţământului obligatoriu”.
”Sunt la curent cu această nu numai extenuare ci şi disperare a mediului didactic cu privire la deteriorarea serversă a mediului didactic în care se petrece învăţământul. Îmi sunt din toată ţara semnalate nu neapărat fapte de violenţă dar cuvântul indisciplină este cel care predomină. Nu poate textul legii educaţiei naţională să prevadă acest tabel de sancţiuni contexte sau împrejurări în care se aplică aceste sancţiuni, până la sancţiunea cea mai severă, cu pierderea anului şcolar, ci în legea sucundară”. a explicat Pălărie.
El a menţionat că într-un interval de şase luni ar trebui să apară şi legislaţia secundară şi ar trebui să se aplice cu anul şcolar următor.
Ştefan Pălărie a mai afirmat că lucruri care în trecut erau de bun simţ, nu era necesar să fie trecute acolo, orecum alcool, ţigări, droguri, etnobotanice”.
”Nu ne trecea prin cap că le puteam trece în regulamentul de funcţionare al şcolii pentru simplu fapt că se considera că sunt minori la învăţământul primar, gimnazial, dar iată că astăzi pare să fie nevoie de o detaliere a acestora. Nu doar asa va rezolva problema, putem avea cel mai puternic contract de şcolarizare, cu un tabel uriaş, cu 200 de pagini de contexte şi sancţiuni, e nevoie de mult mai multe lucruri, comportamentele derapante vin în zona generală de climat care nu mai e sănătos, care nu mai e construit pe nişte valori puternice, inclusiv pe cea de respect, faţă de elevi, cadre didactice. Iar aici avem nevoie mai degrabă de pregătire foarte bună a cadrelor didactice, pe principii moderne de pedagogie”, a arătat Ştefan Pălărie.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.