Ministrul Transporturilor, vicepremierul Sorin Grindeanu a declarat, miercuri, în emisiunea Talk News de la Profit News TV, că îşi dorete să păstrăm TAROM-ul, dar pentru a face acest lucru trebuie să fie pus în aplicare planul de restructurare, discutat şi cu Comisia Europeană, care prevede restructurare. Despre concedierile din companie, ministrul a spus că el ştie că o companie de mărimea TAROM trebuie să aibă 600-700 de angajaţi şi 90% dintre aceştia trebuie să fie personal navigant. Despre situaţia de la TAROM, el a afirmat că au avut dublu salariaţi, şi acum au ajuns la aproximativ 1.000, doar jumătate fiind personal navigant.
”Eu îmi doresc să păstrăm TAROM-ul, dar pentru a face acest lucru trebuie să fie pus în aplicare acest plan de restructurare pe care şi l-au asumat înainte de a fi ministru, transmis Comisiei Europene”, a spus ministrul arătând că cei de la Comisie au mai trimis câteva întrebări la începutul săptămânii la care s-au trimis deja răspunsurile.
În privinţa planului de restructurale, Sorin Grindeanu a spus că ”altă soluţie nu există”, iar soluţia dă posibilitatea, deşi nu e sigur, de a salva această companie. ”Dacă nu o aplicăm, finalul este cel al Alitalia. Eu cred că e bine să spunem adevărul”, a mai precizat Grindeanu.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În privinţa concedierilor în cadrul companiei, Sorin Grindeanu a precizat că ştie exact cam cât trebuie să aibă o companie de mărimea TAROM, el menţionând că a început această restructurare de personal, dar nu e singura componentă, să dai oameni afară, ci trebuie să să eficientizeze rute şi să umble şi la cheltuieli.
”O companie de mărimea TAROM trebuie să aibă 600 sau 700 de angajaţi şi 90% şi ceva trebuie să fie personal navigant. Au avut dublu, când am preluat mandatul, pe la 1.300, acum sunt să zicem la 1.000, un pic peste”, a mai explicat Grindeanu, adăugând că doar jumătate este personal navigant.
Ministrul Transporturilor a mai arătat că restructurarea este singura variantă de a salva compania.
”Nu am niciun fel de ezitare de a urma acest drum pentru că este singura şansă”, a mai spus el.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.