Deputaţii au adoptat marţi, cu 226 voturi „pentru”, 25 de voturi „împotrivă” şi 4 abţineri, proiectul de Lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, care le va permite proprietarilor de maşini să fie despăgubiţi indiferent de service-ul în care îşi vor repara maşina, dar poliţele nu au cum să crească din cauza costurilor cu reparaţiile.
Unul din amendamentele adoptate, marţi, de trei comisii din Camera Deputaţilor, în cazul legii care va reglementa piaţa asigurărilor auto obligatorii RCA, va permite proprietarilor de maşini să fie despăgubiţi indiferent de service-ul în care îşi vor repara maşina, dar poliţele nu au cum să crească din cauza costurilor cu reparaţiile, pentru că acestea reprezintă doar o mică parte din costul total al daunelor, a declarat marţi preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), Cristian Muntean.
Comisiile de Buget Finanţe, Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor au mai votat un amendament care permite proprietarilor de maşini să obţină despăgubiri dacă îşi repară automobilul accidentat în orice service, în afara sistemelor de referinţă propuse iniţial de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Comisiile au votat pentru a păstra, în proiectul legii care reglementează asigurările auto obligatorii RCA, definiţia iniţială dată vehiculului care trebuie să aibă RCA, fiind excluse bicicletele şi căruţele, dar au votat pentru ca vehiculele care sunt în proces de înmatriculare să aibă asigurare.
Astfel, proprietarii nu vor putea obţine numerele de înmatriculare dacă nu au asigurare RCA. Însă, asigurarea RCA poate fi suspendată doar dacă vehiculul este ţinut într-un spaţiu privat, în afara spaţiului public.
Totodată, comisiile au adoptat unele amendamente aduse de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), cele referitoare la păstrarea definiţiei contractantului, schimbarea noţiunii din utilizator în asigurător şi păstrarea definiţiei tarifului de referinţă.
În plus, utilizarea de piese contrafăcute în efectuarea de reparaţii auto a devenit infracţiune, potrivit amendamentelor adoptate de deputaţi.
Camera Deputaţilor este for decizional în această speţă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.